رئیس آبفار گچساران با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و بیماری‌های موجود بیان کرد: منابع آب خوشبختانه هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارند و مخازن آب روستایی به صورت مرتب کلرزنی و هر 6 ماه یک بار مخازن لایروبی و شست‌وشو می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 19 June 2017
رئیس آبفار گچساران گفت: منابع آب خوشبختانه هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارند و مخازن آب روستایی به صورت مرتب کلرزنی و هر 6 ماه یک بار مخازن لایروبی و شست‌وشو می‌شوند.

سیادت شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به تعداد مشترکین انشعابات آب روستایی گچساران اظهار کرد: تا کنون تعداد 7 هزار و 300 انشعاب آب روستایی در چهار دهستان گچساران انجام گرفته است.

رئیس آبفار گچساران با بیان اینکه این تعداد انشعابات آب روستایی در 58 روستای گچساران صورت گرفته، افزود: از این تعداد پرجمعیت‌ترین روستا، روستای آبگرمو با اشتراک 397 انشعاب آب است.

وی در ادامه به انشعابات غیرمجاز آب روستایی اشاره و عنوان کرد: طرح پیمایش خانه به خانه برای شناسایی انشعابات غیر مجاز در روستاهای گچساران هر 45 روز یک بار توسط آبداران روستایی صورت می‌گیرد.

شیری با بیان اینکه این طرح هر 45 روز صورت می‌گیرد، بیان کرد: در سال گذشته تعدادی انشعابات غیرمجاز و کنتورهای خراب از سوی آبداران روستایی جمع ‌آوری شده است.

رئیس آبفار گچساران ابراز کرد: برای جلوگیری از سرریز مخازن آب روستایی نصب دستگاه کنترل سطح آب در مخازن روستاهای گچساران انجام گرفته است.

شیری با اشاره به عملکرد این اداره و جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی روستایی خاطرنشان کرد: مکان‌هایی که شکستگی در شبکه‌های آب روستایی اعم از نشتی‌های ظاهری و غیر ظاهری شناسایی و شکستگی‌ها را برطرف شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و بیماری‌های موجود بیان کرد: منابع آب خوشبختانه هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارند و مخازن آب روستایی به صورت مرتب کلرزنی و هر 6 ماه یک بار مخازن لایروبی و شست‌وشو می‌شوند.

شیری با اشاره به نصب 4 دستگاه کلرزنی الکترولیز نمک طعام در مجتمع‌های آبرسانی برای گندزدایی بهتر گفت: سال گذشته 4 دستگاه کلرین ناتور به روش الکترولیز نمک طعام جهت گندزدایی آب آشامیدنی مجمتع‌های آبرسانی به چهار روستا این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: این چهار دستگاه در روستاهای نازمکان سفلی، باباکلان، اسلام آباد لیشتر و امامزاده جعفر(ع) – ناصرآباد نصب و راه اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار