مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تأکید کرد
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با تأکید بر لزوم خرید دام زنده از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی گفت: ذبح دام باید در کشتارگاه‌ها صورت گیرد.
کد خبر: ۴۴۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 14 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان گزارش نشده است، اظهار داشت: سمنان، استانی خشک است و در شرایط فصل گرم احتمال انتشار این بیماری وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌واسطه احتمال ابتلا و انتشار بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان اقدامات زیادی صورت گرفته است، اضافه کرد: سم‌پاشی دامداری‌ها در مقابله با ناقل اصلی بیماری که «کنه» است، در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مشابه دیگری نیز انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه افرادی که با دام سروکار دارند باید دقت بیشتری کنند، اضافه کرد: رانندگان حمل و نقل دام، کارکنان کشتارگاه‌ها و قصاب‌ها باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

سعیدی با تأکید بر لزوم خریداری دام زنده از مراکز مجاز و معتبر و تحت نظارت دامپزشکی اضافه کرد: مردم از ذبح دام در منازل خودداری کنند.

وی با اشاره به‌ ضرورت ذبح دام در کشتارگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به لیالی قدر، مردم مایل به ذبح دام نذری برای بهره‌مندی از ثواب در منازل هستند که باید از این کار خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: بهتر است ذبح در کشتارگاه صورت گیرد که هم نکات ایمنی و هم بهداشتی در آن رعایت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار