مسئول دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته دو میلیون دلار سرمایه گذاری در استان انجام شده است.
کد خبر: ۴۳۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 31 May 2017
فاطمه فلاح سه شنبه شب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته اقدامات بسیار گسترده ای در سطح استان انجام داده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ جلسه ستاد با ۲۳ مصوبه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مصوبه های ستاد طی سال گذشته ۲۲ مصوبه اجرایی شده است، افزود: پنج رویکرد مهم مردمی بودن، عدالت محوری، درون زایی، برون گرایی و دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۲۰ پروژه سال گذشته در ۱۷ دستگاه اجرایی به صورت مستقیم انجام شده است، گفت: جهاد کشاورزی ۱۸ پروژه، صنعت و معدن هشت پروژه و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ۹ پروژه را در راستای ارتقای توان تولید ملی در دستور کار داشته اند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار اشتراک جدید گاز در روستاها و شهرهای کوچک مرزی طی سال ۹۵ اجرا شده است، اظهار داشت: همچنین سه شرکت دانش بنیان نیز در سال گذشته به شرکت های دانش بنیان استان افزوده شده است.

فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۹ واحد فناور در استان فعالیت می کنند، افزود: همچنین در سال گذشته ۴۸۱ مورد مجوز در راستای توسعه آموزش های مشاغل خانگی برای خروج از چرخه حمایت صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت دوره های آموزشی نیز برگزار شده است، گفت: طی سال ۹۵ پیش بینی ۲۰۰ میلیون دلار صادرات را در استان داشته ایم.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با سرمایه گذار خارجی از اهم اهداف ستاد بوده است، بیان کرد: در سال گذشته دو میلیون دلار سرمایه گذاری در استان انجام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار