سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار از امضای ۷ تفاهم نامه در نمایشگاه اکسپو تهران برای خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ 05 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جعفری در نشست خبری که به مناسبت بازتاب حضور استان در نمایشگاه اکسپو برگزار شده بود، گفت: ۴۰ شرکت خصوصی و ۶۰ فعال اقتصادی خصوصی از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور داشتند که ۷ تفاهم نامه با آنان بسته شد.

وی افزود: این تفاهم نامه‌ها در حوزه گوهرسنگ با سازمان صمت در بحث شروع کار تا فراوری، ثبت زرشک افین و عناب خوسف در میراث ماندگار جهانی، در مدار قرار گرفتن اولین سردخانه دولتی استان، تامین اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای خرید زرشک و عناب استان و تفاهم نامه با ایمیدرو در بحث مطالعات پژوهشی گوهرسنگ‌ها بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو برای ششمین سال متوالی گفت: امسال هر استان با دو زنجیره محوری ارزشی در این نمایشگاه حضور یافته بود.

جعفری با بیان اینکه خراسان جنوبی، با دو زنجیره زرشک و گوهرسنگ در این نمایشگاه حضور داشته است افزود: یکی از علل انتخاب این دو زنجیره وجود ۳۸ هزار خانوار مشغول به فعالیت در حوزه زرشک و اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر در بحث گوهرسنگ بوده است.

وی با بیان اینکه سایر زنجیره‌ها مثل عناب، زعفران، بنتونیت و ... در سبد دوم فرصت‌های سرمایه گذاری استان در نمایشگاه اکسپو بوده، گفت: ما در این نمایشگاه ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری بی نام را هم به بازدیدکنندگان معرفی کردیم که در آن تمامی زمینه‌ها برای سرمایه گذاری مهیا است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار از عرضه کتابچه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان هم در این نمایشگاه خبرداد و افزود: هدف ما، فراهم کردن ظرفیت‌های بازارپسندی خارجی برای استان است که در این راستا، به سمت دانش بنیان شدن و افزایش سهم صادراتی هستیم تا بتوانیم سهم اقتصادی افرادی که در این حوزه کار می‌کنند را بالا ببریم.

جعفری با بیان اینکه ظرفیت گوهرسنگ استان بسیار بالا است، اما هنوز در مراحل ابتدایی است گفت: از تمام سهم صادرات جواهرات کشور، خراسان جنوبی ۵ صدم درصد (۰/۰۵)، صادرات ایران را در حوزه سنگ‌های قیمتی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هدف ما سرمایه گذاری در بازارچه‌های منطقه ویژه اقتصادی و مرزی است گفت: یکی از برنامه‌های ما، آوردن سنگ افغانستان برای فرآوری و بازگشت به خودشان است چرا که سنگ‌های این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار از ۱۱۰ مذاکره تجاری و غیرتجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی، دولتی و دولتی هم در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۲۱ هیات تجاری خارجی شامل کشور‌های چین، هندوستان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، عراق و ... از غرفه ما بازدید کردند که خواهان انعقاد قرارداد در حوزه‌ی سنگ‌های تزئینی، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، دارو و معدن بودند.

جعفری با بیان اینکه ۵۵ درصد هیات‌های خارجی در حوزه محصولات مزیت دار مثل زرشک و زعفران خواهان انعقاد قرارداد با خراسان جنوبی بودند افزود: ۲۵ درصد درخواست‌ها هم در بحث گوهرسنگ و مابقی در سایر حوزه‌ها بوده است.

وی از سفر رئیس منطقه آزاد چابهار در هفته اول خردادماه به بیرجند خبر داد و گفت: این سفر در راستای تعامل با منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خواهد بود.

وی با تشکر از صداوسیمای خراسان جنوبی، از پخش ۳۸۰ دقیقه برنامه و ارتباط زنده با شبکه خاوران در خصوص نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: در این مدت ۱۱۰ دقیقه برنامه ضبط شده هم پخش شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار