سرپرست میراث فرهنگی سرخه خبر داد
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کار نما و بدنه‌سازی شهری دیوار روبه‌روی خانه تاریخی حاج حشمت لشکر سرخه انجام شد.
کد خبر: ۴۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 28 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، بهمن اخلاقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:با هدف توسعه صنعت گردشگری و احیای نماها و بافت‌های تاریخی، با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری سرخه، کار اجرای نما و بدنه‌سازی شهری در خیابان شهید نوروز علی ایمانی‌نسب، روبه‌روی ساختمان تاریخی حاج حشمت لشکر انجام شد.

وی ادامه داد: نمای سنتی ایجادشده پیش از این یک دیوار ساده بود و می‌تواند نقش مؤثری در بهبود و زیباسازی نمای فضای شهری سرخه داشته باشد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه افزود: طراحی جداره‌های خارجی برخی از معابر و مساکن شهری بر اساس الگوی تاریخی موجود، در فضای شهری سرخه توسط میراث فرهنگی و شهرداری از برنامه‌های آینده است.

به گزارش فارس؛ خانه حاج حشمت لشکر (ابراهیم‌خان)درشهر سرخه، بلوار انقلاب اسلامی، خیابان آیت‌الله فیض، خیابان سردار ایمانی‌نسب (محله کلان)واقع شده است.

این بنا که نماد معماری مناطق کویری است، به شماره ملی 29743 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خانه حاج حشمت لشکر متعلق به دوره قاجار است و ازآنجایی‌که این بنا خصوصی و مالک اصلی آن حاج حشمت خان پیوندی، حاکم وقت منطقه بود، به خانه حاج حشمت معروف شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار