دولتی‌مهر خبر داد؛
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در پی بارش های به ثبت رسیده سال جاری استان اردبیل رتبه نخست بارش ها در بین سایر استان ها را کسب کرده است.
کد خبر: ۴۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 01 June 2015

به گزارش مهر، علی دولتی مهر تصریح کرد: بارش تا اول خرداد ماه در اردبیل به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش را نشان می دهد که موجب شده است رتبه اول کشوری به این استان اختصاص یابد.

وی افزود: در مقایسه دوره آماری بلند مدت بارش ها ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش دارد و در این بخش نیز استان اردبیل رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه تا اول خرداد ماه بارش شمال استان ۳۵ الی ۵۲ درصد افزایش را نشان می دهد، اضافه کرد: نسبت به سال قبل بارش ها در شمال استان سه برابر افزایش یافته است.

دولتی مهر وضعیت مرکز استان را افزایش ۱۰ الی ۲۰ درصدی بارش اعلام کرد و گفت:با این وجود در جنوب استان بارش ها پنج الی ۱۰ درصد کاهش یافته  است هر چند که به نسبت دوره بلند مدت وضعیت نرمالی  در مرکز و جنوب استان حاکم است.

وی وزش شدید باد طی روزهای اخیر را یادآور شد و گفت: بیشترین وزش باد به ترتیب در فرودگاه اردبیل با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، در مشگین شهر با ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت، در نیر با ۹۰ کیلومتر بر ساعت و در اردبیل با ۷۲ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان افزود: در پی وزش بادهای تند ریزگرد از کشور همسایه وارد استان شد و در مسیر خود استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را متاثر ساخته است.

دولتی مهر با بیان اینکه هواشناسی تجهیزات سنجش میزان و نوع ریزگردها را ندارد، اضافه کرد: با این وجود با توجه به آلودگی هوا و کاهش کیفیت به نظر می رسد میزان ریزگردها بیشتر از حد نرمال بود.

وی همچنین به خسارت قابل توجه رعد و برق طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: چگالی قابل توجه باد به همراه رعد و برق شدید به تاسیسات مختلف صدمه وارد کرده است.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان رعد و برق به تمامی تاسیسات ساختمان اصلی  هواشناسی مرکز استان نیز صدمه وارد ساخته و در حال حاضر نیروهای هواشناسی در حال احیا و تعمیر تاسیسات هستند.

دولتی مهر از قطعی تمامی تلفن های ساختمان اصلی هواشناسی خبر داد و گفت: انتظار می رود ظرف یکی دو روز مجددا تاسیسات به کار گرفته شود.

وی در خصوص وضعیت جوی استان در هفته جاری گفت: انتظار می رود بعد از ظهر ها وزش پراکنده باد و رگبار مشاهده شود.

مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه شرایط جوی سه روز تعطیل پایان هفته اعلام خواهد شد، تاکید کرد: پیش بینی شده است در  روز پنج شنبه وزش باد تند را شاهد باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار