رئیس خانه صنعت و معدن استان قم گفت: بیش از 50 واحد تولیدی کفش و صندل پایبند هیچ نوع مجوزهای قانونی‌ای نیستند.
کد خبر: ۴۲۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 07 May 2017
به گزارش تابناک قم، «ابوالفضل فرهانی»  با اعلام این که میان جامعه کارگری و کارفرمایی استان هماهنگی و همکاری کم‌نظیری وجود دارد، افزود: استان قم از لحاظ حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلاف‌های جامعه کارفرمایی و کارگری پیشتاز و نمونه است.

وی با تأکید بر این که کارگران مظلوم‌ترین و شریف‌ترین قشر جامعه هستند، اظهار کرد: این عناصر انقلابی بیش از 4 هزار و 200 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

تشریح دلایل رکود در صنعت

رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش ماشینی با برشمردن مشکلات و موانع صنایع کشور اضافه کرد: بالابودن قیمت تمام‌شده، چرخه معیوب مالیات ارزش افزوده و زیاده‌خواهی بیمه‌های تأمین اجتماعی از جمله مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان کشور است.

فرهانی با بیان این‌که وجود تسهیلات و نرخ سود بالا قیمت تمام‌شده کالای ایرانی را افزایش داده است اظهار کرد: کارخانه‌ای که پس از سال‌ها تعطیلی، احیا شده و 30 نفر را مشغول به کار کرده بود با زیاده‌خواهی نظام بانکی دچار ورشکستگی و تعطیلی مجدد شد.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی قم با ابراز خرسندی از مدیریت مناسب امور مالیاتی در سال‌های اخیر بیان کرد: هرج و مرج در دریافت مالیات ارزش افزوده توان و دارایی تولیدکنندگان کشور را از بین می‌برد. 

فرهانی با انتقاد از سازمان تأمین اجتماعی در برخورد با کارفرمایان اظهار کرد: این سازمان به گونه‌ای عوارض بیمه‌ای می‌گیرد که در واقع از هر 3 کارگر یک نفر حقوقش مال سازمان تأمین اجتماعی می‌شود. 

رئیس انجمن کفش ماشینی قم با بیان این که به تازگی تأمین اجتماعی به پرونده‌های 10 سال گذشته ورود کرده است، افزود: این سازمان به غیر از این که عوارض 30 درصدی می‌گیرد و به بن‌های کارگری هم بیمه می‌بندد، حسابرسی برخی از پرونده‌های سال‌های گذشته را آغاز کرده است.

انتقاد از تأمین اجتماعی

فرهانی با بیان این که ایجاد هزینه‌های متنوع برای کارفرمایان سبب افزایش بیکاری در جامعه کارگری می‌شود، اظهار کرد: بیمه با این همه خرج‌تراشی باز هم پوشش بیمه‌ای مناسبی ندارد و در صورت بروز اتفاق برای کارگر، کارفرما هم وارد هزینه کردن می‌شود.

وی با بیان این که سازمان محیط زیست استان قم سلیقه‌ای برخورد می‌کند افزود،: اکنون 50 واحد صنعتی کفش غیرقانونی در قم فعالیت می‌کند که نیازمند اقدام قانونی مسئولان است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قم با بیان این که مسئولان ذی‌ربط ورود به مسأله را دردسرساز اعلام می‌کنند، اضافه کرد: وقتی از آن‌ها می‌خواهیم یا با واحدهای زیرپله‌ای برخورد کنند یا به آن‌ها مجوز دهند، فقط سکوت می‌کنند.

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار