نسل چهارم SUV لوکس لینکلن نویگیتور چندی پیش در نمایشگاه نیویورک رونمایی گردید. برخی این ماشین را یک کانتیننتال SUV می‌دانند و برخی آن‌را یک فورد اکسپیدیشن لوکس تلقی می‌کنند. هرچه که هست، نویگیتورِ کاملاً جدید آمادهٔ ورود به بازار ایالات‌متحده است و آن‌قدر کروم در بدنهٔ خود دارد که در تاریک‌ترین شب‌ها هم بدرخشد.
کد خبر: ۴۱۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 01 May 2017

به گزارش تابناک : لینکلن یک سال پیش در همین نمایشگاه نسخهٔ کانسپت نسل چهارم نویگیتور را رونمایی کرد که مجهز به درهای گالوینگ بود. البته این درها به نسخۀ تولیدی راه پیدا نکردند اما تقریباً تمامی قسمت‌های بیرونی نسخهٔ کانسپت، در نمونهٔ تولیدی نویگیتور باقی‌مانده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ و رینگ‌های به سبک توربین اشاره کرد.

در نمای داخلی هم تفاوت‌های بین نسخهٔ کانسپت و تولیدی ناچیز هستند؛ اما درحالی‌که نمای بیرونی نسل جدید لینکلن نویگیتور بسیار زیبا و چشم‌نواز است، در بخش فنی و سخت‌افزاری هم پیشرفت‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است. یکی از این پیشرفت‌ها، ساخت بدنه از آلومینیوم است که 200 کیلوگرم از وزن خودرو کم کرده است و درنتیجه موجب افزایش بهره‌وری نویگیتور خواهد شد. در کنار کاهش وزن، استفاده از یک گیربکس جدید 10 سرعتهٔ اتوماتیک نیز به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.

اما گذشته از یک رژیم غذایی سخت و تجهیز به یک گیربکس جدید، نسل چهارم نویگیتور به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از نسل قبلی شده است به‌گونه‌ای که پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 قدیمی با 380 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور، در نسل جدید با یک موتور V6 بای‌توربو جدید جایگزین شده که گفته می‌شود 450 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور دارد. این افزایش توان در کنار کاهش وزن قطعاً موجب بهبود قابل‌توجهی در عملکرد نویگیتور خواهد شد.

همان‌طور که از یک ماشین لوکس انتظار می‌رود، لینکلن نویگیتور 2018 نیز به تمام تجهیزاتی که بتوان تصور کرد مجهز است. از صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی با قابلیت تنظیم و سیستم صوتی با 20 بلندگو گرفته تا یک دوربین دید 360 درجه و وای فای استاندارد. صندلی‌های جلو نیز، غیرازاینکه به گرم‌کن، سردکن و ماساژور مجهزند، قابلیت تنظیم در 30 جهت مختلف را نیز دارند! در این SUV پریمیوم آمریکایی همچنین شش پورت USB، چهار خروجی برق 12 ولت و یک پریز برق 110 ولت هم تعبیه شده است. علاوه بر این، وجود سیستم شارژ بی‌سیم نیز موجب می‌شود که بتوان در نویگیتور بدون هیچ زحمتی و بدون نیاز به کابل، تلفن‌های همراه هوشمند را شارژ کرد؛ بنابراین می‌توان گفت این ماشین یک پکیج فوق‌العاده از تکنولوژی است.

این مواردی که ذکر شدند تنها تجهیزات استاندارد نویگیتور هستند و با پرداخت هزینه‌هایی بیشتر حتی لینکلن موارد فراوان دیگری را هم ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به یک نمایشگر سربالا، کروز کنترل تطبیقی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب اشاره کرد که از طریق دو تبلت 10 اینچی ارائه می‌گردد. غیرازاین‌ها، آپشن‌های متعدد دیگری هم برای این SUV مجلل قابل سفارش هستند. فروش نسل جدید لینکلن نویگیتور از پاییز امسال آغاز شده و قیمت‌گذاری آن نیز در همان زمان اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]



منبع : پدال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار