پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت افتتاح شد؛
هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با هدف نمایش دستاوردهای بومی سازی شده و اعلام نیازهای فناورانه خود به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور، به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 30 January 2024

نمایش دستاوردهای فناورانه و بومی سازی شده هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش از امروز، 9 بهمن ماه، با حضور بیش از ۲۷۰ شرکت کننده شامل مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی، شرکت های دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات و ارائه دهنده خدمات در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، بانک‌های عامل و بیمه‌ها در جزیره کیش آغاز به کار کرد و تا 11 بهمن ماه سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد. 

هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز که بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را در دستور کار قرار داده، با هدف نمایش دستاوردهای بومی سازی شده و اعلام نیازهای فناورانه خود به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور، به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حضور یافته است. این گروه صنعتی بزرگ کشور در نظر دارد در راستای توسعه بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات و قطعات فناورانه‌اش، تعاملات میان خود و فناوران را توسعه دهد و گامی هرچند کوچک در راستای خودکفایی کشور بر دارد. 

طی دو سال گذشته حدود 14 تجهیز و قطعه فناورانه مورد استفاده در صنایع شیمیایی، با حمایت این هلدینگ سرمایه‌گذاری بومی سازی شده و در این واحد صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. در نتیجه اعتماد هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به دانش و نیروی انسانی متخصص در داخلی کشور، نیاز داخلی به صنایع خارجی حذف و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفایی کشور در زمینه تجهیزات و قطعات مورد استفاده در صنایع شیمیایی افزایش یافته است. 

گفتنی است پنجمین نمایشگاه و همایش حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با مشارکت و حمایت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت، پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و صندوق نوآوری و شکوفایی در فضایی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش در حال برگزاری است. 

هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار