عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه کمتر از 10 درصد واحدهای صنفی کرمانشاه اکنون بیمه هستند، بالا بودن هزینه بیمه را مهمترین عامل عدم اقبال اصناف به بیمه عنوان کرد.
کد خبر: ۴۰۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 17 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسین بیات ، از هزینه بالا بودن بیمه برای واحدهای صنفی یاد کرد و گفت: وقتی که برای بیمه آتش سوزی مراجعه می‌کنی هزینه آن بیش از یک 

میلیون تومان است، اگر مغازه‌دار بخواهد بیمه سرقت و سایر بیمه‌ها را نیز برای مغازه خود در نظر بگیرد باید بیش از سه یا چهار میلیون تومان بپردازد.

وی پرداخت این رقم را از توان واحدهای صنفی کرمانشاه خارج دانست و ادامه داد: بازار ما ضعیف است، نباید فقط به چند واحد بزرگ پرزرق و برق توجه کنیم، زیرا حدود 90 درصد واحدهای صنفی کرمانشاه کم درآمد و ضعیف هستند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه خاطرنشان کرد: مغازه‌داری که توان پرداخت چک‌های عقب افتاده خود را ندارد، چطور می‌تواند چند میلیون تومان برای بیمه هزینه کند.

بیات یادآوری کرد: علاوه بر هزینه بالا، هنوز فرهنگ بیمه کردن هم بین اصناف کرمانشاه جانیفتاده است و مغازه‌داران به بیمه به چشم یک هزینه اضافه نگاه می‌کنند، نه سرمایه‌گذاری.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنفی کرمانشاه اکنون بیمه نیستند، تصریح کرد: اکنون کمتر از 10 درصد مغازه‌ها در کرمانشاه بیمه دارند و بیش از 90 درصد فاقد بیمه هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای صنفی در معرض خطر جدی هستند و با یک جرقه کوچک سرمایه خود را از دست می‌دهند، گفت: صنف تریکو و پوشاک بسیار در معرض خطر است و مصداق بارز "پنبه و آتش" است.

بیات صنف فروشندگان مواد پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف، صنف خرازی‌ها، صنف لوازم آرایشی و بهداشتی که سرشار از مواد شیمیایی است، چاپخانه‌ها و .... را از اصناف در معرض خطر جدی برای آتش‌سوزی دانست.

وی راه حل این مشکل را اجباری کردن بیمه برای اصناف عنوان کرد و افزود: البته این امر با تعرفه کنونی میسر نیست.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه اظهار کرد: از یک سو اجباری شدن بیمه باید در مجلس به تصویب برسد و از سوی دیگر کاهش تعرفه‌ها و یا اقساط طولانی مدت برای اصناف 
درنظر گرفته شود تا بتوانند با شرایط آسان تری بیمه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار