معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در شهرستان بهمئی از آغاز فاز دوم بیمارستان لیکک و بهره‌برداری از محور چهار خطه این شهرستان به خوزستان تا 6 ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 16 April 2017
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در شهرستان بهمئی از آغاز فاز دوم بیمارستان لیکک و بهره‌برداری از محور چهار خطه این شهرستان به خوزستان تا 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه, معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بهمئی با اشاره به اجرای فاز نخست طرح احداث بیمارستان لیکک اظهار داشت:این پروژه به زودی وارد عملیات فاز دوم می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از بهره‌برداری محور چهار خطه شهرستان بهمئی به بهبهان،ظرف 6 ماه آینده خبر داد و گفت:با بهره‌برداری از این محور چند شهر در استان خوزستان به شهرستان بهمئی از طریق محور جایزان به شهرستان بهمئی متصل خواهد شد.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه 45 میلیارد ریال به مبلمان شهر لیکک اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: آبرسانی از سد کوثر و تأمین آب شرب 124 روستای طول مسیر،آسفالت افزون بر 22 جاده روستایی در این شهرستان از دیگر پروژه‌های فعالی است که در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی اتصال راه دو استان کهگیلویه و بویراحمد به استان خوزستان از طریق محور مواصلاتی جدید شهرستان بهمئی به جایزان استان خوزستان آغاز شده است،اعتبار این طرح را 740 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت دانست و گفت :طول این مسیر 23 کیلومتر و حداقل عرض این محور با استاندارد 12 متر خواهد بود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این طرح تا سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح ارتباط بهمئی به مناطق مهم راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری، سربندر، بندر امام خمینی، جایزان و دیگر شهرها و مناطق از نظر مسافت و فاصله زمانی ،کاهش چشمگیری خواهد داشت، افزود: اجرای این طرح ،در زمینه کاهش بار ترافیکی مسیر سابق در محور بهبهان به بهمئی،رونق گردشگری،افزایش مبادلات بین دو استان ،ارتباط بیشتر و به صرفه‌تر با بنادر جنوبی به عنوان کریدور (شاهراه مهم ارتباطی ) بین خوزستان و شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت.

این مسؤول با بیان اینکه، با بازگشایی این محور مسافت بهمئی به استان خوزستان 35 کیلومتر کاهش می‌یابد،گفت: با اتمام عملیات این طرح مردم این شهرستان می‌توانند با طی مسافت کوتاهتری به مرکز استان خوزستان و شهرستان‌های این استان سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی از سدکوثر به شهر لیکک و روستاهای حومه با 57 کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب 355 لیتر بر ثانیه، 2 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال احداث است،افزود: روند عملیات اجرایی این طرح نسبت به گذشته بهتر شده است.

به گفته نیک‌اقبالی بر اساس پیش بینی سالانه 5/8 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تأمین می‌شود.

وی افزود:طرح تأمین آب شرب لیکک و روستاهای حومه،با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز لیکک،با توجه به عدم ذخائر آبی مهم در سطح شهرستان،عدم کیفیت مناسب آب شرب طرح ،تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان،اجرای سیاست‌های پدافند غیر عامل و افزایش جمعیت و مهاجرت بی‌رویه به شهر لیکک احداث می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: 15 کیلومتر لوله فولادی به قطر 28 اینچ تأمین شده که چهار و نیم کیلومتر آن جوشکاری و نصب شده است،و همچنین مخزن 15 هزار و یکهزار مترمکعبی، 20 کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و احداث جاده دسترسی، تملک اراضی خط انتقال و خرید شیر آلات بزرگ مخازن هم انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار