واکنش عجیب برای فرار از پرداخت خسارت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: بنظر می رسد این ادعا از سوی چوپان گله و با هدف دریافت خسارت مالی از محیط زیست طرح شده است.
کد خبر: ۴۰۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 05 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، محمد فرهودی در اظهارنظری عجیب افزود: بررسی کارشناسان اداره محیط زیست خلخال از محل حادثه در روستای پشگمان این شهرستان حاکی از این واقعیت است که حمله به گله گوسفندان از سوی چند قلاده گرگ صورت گرفته است.

وی گفت: غریزه پلنگ در زمان شکار ، گرفتن طعمه از ناحیه گردن ، کشتن کامل حیوان و بردن لاشه حیوان از محل حمله و بدون رها کردن لاشه است، در حالی که در حمله اخیر به گله گوسفندان در روستای پشگمان خلخال گوسفندان از قسمت های مختلف بدن از جمله شکم ، دنبه و دیگر قسمت ها مورد حمله قرار گرفته و لاشه ها نیز در محل حمله رها شده اند و این گونه حمله غریزه ذاتی گرگ ها می باشد.

فرهودی اظهار کرد: پلنگ همواره یک حیوان و یا حداکثر 2 حیوان را در روز مورد حمله قرار داده و برای تغذیه خود مورد استفاده قرار می دهد و حتی حملات شبانه این حیوان نیز غالب اوقات به یک حیوان بوده و احتمال حمله در موقع روز به 37 راس گوسفند یک گله دور از واقعیت است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در بررسی موضوع همچنین هیچ اثری از رد پای پلنگ و یا پلنگ ها در محل حادثه حمله به گله گوسفندان روستای پشگمان خلخال مشاهده نشده است.

وی که با خبرگزاری ایرنا سخن می گفت با رد خبرحمله 2 قلاده پلنگ به گله گوسفندان تشریح کرد: بنظر می رسد که این ادعا از سوی چوپان گله و با هدف دریافت خسارت مالی از محیط زیست طرح شده است.

پیش تر، تابناک اردبیل در گزارشی خواستار بررسی کارشناسی حادثه از سوی اداره کل محیط زیست استان و ارزیابی خسارت برای جبران آن از سوی سازمان محیط زیست و تشویق چوپان گله به دلیل مخاطره نینداختن حیات وحش پلنگ دره شده بود که متاسفانه با چنین واکنشی از سوی رئیس اداره محیط زیست خلخال مواجه شد.

به گزارش تابناک اردبیل،با این اظهارات جانبدارانه رئیس اداره محیط زیست خلخال و متهم کردن چوپان به طراحی نقشه برای فریب محیط زیست بدون توجه به شهادت و گواهی اهالی و نیز گزارش پلیس، باید اصل موضوع را جهت کشف حقیقت به کارشناس بیطرف واگذار کرد؛ و گرنه با استدلال و اظهارات این مقام مسئول محیط زیست باید گفت که چوپان گله پلنگ دره هم به لطف تکنولوژی های نوین و بهره مندی از تجارب گرانسنگ صحنه سازان و دور زنندگان بیشمار و حرفه ای قانون در ایران که در شبکه های اجتماعی شیوه های ابداعی و پیچیده آنان منتشر می شود، توانسته است با هوش سرشار خود دست به چنین ترفندی بزند.

با این حال باید منتظر ماند و دید که چوپان گله و یا وکیل او که می تواند از دوستداران محیط زیست باشد، خواهد توانست در برابر این اتهام، دلایل متقن و محکمه پسند برای اعاده حیثیت و دریافت خسارت احشام خود مطرح کند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بهتر است چوپانان جنازه حیوان مهاجم را به عنوان مدرک ارایه کنند تا حرف و حدیثی پیش نیاید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار