حجت الاسلام نقویان :
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهمترین رکن تربیتی در جامعه ما خانواده است و به این منظور دشمنان بنیان و اساس آن را از طریق هجمه فرهنگی مورد هدف قرار گرفته اند.
کد خبر: ۳۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 27 May 2015

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر نقویان در یادواره 80 شهید شهرک سبلان اردبیل افزود: مسجد ، مدرسه ، دانشگاه مکان های مقدس و تاثیرگذاری هستند اما هیچیک از آنها تاثیر شگرف خانه و خانواده را در تربیت یک نسل پویا و پاک ندارد.

وی با اشاره به جانفشانی مردم ایران در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی بیان کرد: جوانانی که جان شیرین خود را در راه اعتلای اسلام و ایران فدا کرده و شهید شدند تربیت یافته پدر و مادران مومن و خانواده های مکتبی بودند.

او اظهار کرد: اگر فرهنگ شهادت طلبی هنوز در جامعه زنده است این به خاطر خانواده ها و پدر و مادران مذهبی و معتقد در ایران اسلامی است وگرنه دیگر کانون های تربتی و آموزشی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان آسیب پذیرند.

او اظهار کرد: دشمن اهمیت و نقش و تاثیر تربیتی نظام خانواده در ایران را می داند و تنها راه مقابله و تاثیر بر جوانان ما را تضیف این رکن مهم می داند.

حجت الاسلام نقویان ادامه داد : امام راحل و مقام معظم رهبری با توجه به این نقش و کارکرد مهم خانواده، مدام در زمینه تهاجم فرهنگی دشمنان و اهمیت نهاد خانواده هشدار داده و می دهد.

حجت الاسلانم نقویان تصریح کرد: اگر20 سال است که مقام معظم رهبری در این زمینه هشدار و تاکید دارند به خاطر این است که به اهمیت خانواده و نیز خطرناکی هجمه دشمنان واقف است.

این خطیب و استاد دانشگاه همچنین با اشاره به نعمت های انقلاب اسلامی اظهار کرد: آزادی ، استقلال و امنیت بزرگترین نعمت های ارزانی شده انقلاب به ملت ایران می باشد که باید قدردان آن باشیم .

وی تاکید کرد که حفظ نعمت از بدست آورن آن بسیار سخت است و اگر این همه خون پاک شهدا بر زمین ریخته به خاطر حفظ نعمت های انقلاب اسلامی به مردم ایران داده شده است .

نقویان یاد و تداوم راه شهدا را بعنوان امانتی گرانقدر برشمرده و بیان کرد : همه ما در برابر خون شهیدان مسوول بوده و مکلف به حفظ راه آنها می باشیم .

در این یادواره که آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و نیز آیت الله سید حاتمی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان حضور داشتند، استاد کلامی از شعرای آذربایجان اشهار حماسی قرائت کرده و توسط استاد اسفندیاری مداح اهل بیت (ع) مرثیه خوانی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار