معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش استان فارس کیفیت‌بخشی به آموزش را در دستور کار دارد امسال ۷۵ درصد مدارس استان در یک نوبت خدمات خود را ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 26 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:ناصر قجری ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر لزوم تقویت کیفیت آموزش در استان اظهار داشت: در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مقاطع مختلف در استان فارس مؤلفه‌های مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد که نحوه جذب و جلب دانش‌آموزان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان فارس 10 نوع مدرسه فعالیت دارند افزود: مدارس تیزهوشان، دولتی، شاهد و هیئت امنایی از جمله این مدارس هستند.

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه 33 درصد از ظرفیت مدارس خاص استان کاسته شده است خاطرنشان کرد: در راستای تعدیل این دسته از مدارس تلاش می‌شود که در این زمینه کمک معلمان تأثیر بسیاری دارد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه معلمان باید در زمینه آموزش مهارت کامل داشته باشند تصریح کرد: در این زمینه راه‌اندازی کارگاه آموزشی برای بهره‌گیری از فضاهای آموزش الکترونیکی در استان فارس لازم است.

قجری با اشاره به اینکه هیچ معلمی حق ندارد بدون آموزش وارد کلاس شود بیان کرد: در یک سال گذشته به یک هزار و 200 نفر از معلمان استان 40 هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان فارس سعی بر یک‌نوبته کردن مدارس استان دارد عنوان کرد: امسال بیش از 75 درصد مدارس استان فارس یک‌نوبته می‌شوند و مهم‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش در مدارس انجام می‌شود.

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان فارس با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین دغدغه آموزش متوسطه اجرای عدالت آموزشی است اظهار داشت: در هر خطه‌ای افراد حق دارند از آموزش بهره‌مند شوند و چتر آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باز شود که همه را در بر گیرد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه در برگیری آموزش در کشور در مقطع ابتدایی 99 درصد، مقطع متوسطه اول 94 درصد و مقطع متوسطه دوم 82 درصد بوده است گفت: دربرگیری آموزش در استان فارس نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و در مقطع ابتدایی 99 درصد، مقطع متوسطه اول 96 درصد و مقطع متوسطه دوم 86 درصد را شامل شده است.

قجری با بیان اینکه آموزش و پرورش استان فارس با پراکندگی زیاد و مشکلات بسیار از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرده است خاطرنشان کرد: با توسعه مدارس شبانه‌روزی، آموزش از راه دور و ساخت خوابگاه مرکزی میزان آموزش‌ها برای مقاطع مختلف در سطح استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نحوه ثبت‌نام در مدارس شهر شیراز رضایت‌بخش نیست تصریح کرد: با توجه به اینکه در نحوه ثبت‌نام‌ها در مدارس یکی از مشکلات اصلی مدیران مدارس بودند از مهر ماه سال گذشته برای برطرف کردن این مشکل کمیته‌هایی تشکیل شد تا بر روند ثبت‌نام‌ها نظارت داشته باشند.

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام دریافت وجه نقد خلاف قوانین است عنوان کرد: مدارس استان در زمان ثبت‌نام نباید وجه نقد دریافت کنند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از آغاز ثبت‌نام دبستان‌های استان از هفته سوم خرداد ماه خبر داد و گفت: در سطح استان فارس یک هزار و 500 مدرسه متوسطه اول، یک هزار مدرسه متوسطه دوم، 500 هنرستان و 5 هزار دبستان خدمات آموزشی را به 800 هزار دانش‌آموز ارائه می‌دهند.

قجری با بیان اینکه 8 درصد جمعیت دانش‌آموزان استان را مدارس غیرانتفاعی پوشش می‌دهند اظهار داشت: در سطح استان فارس 46 مرکز تیزهوشان فعالیت دارند که 16 مرکز در شهر شیراز و مابقی در شهرستان‌ها خدمات آموزشی خود را ارائه می‌دهند و 87 مدرسه نمونه دولتی نیز در سطح استان وجود دارد که 25 مورد آن در شیراز است.

وی با اشاره به اینکه 63 هزار دانش‌آموز در سطح استان در پایه ششم قرار دارند گفت: بین 60 تا 50 هزار دانش‌آموز در مقطع اول ابتدایی و 7 هزار هنرجوی هنرستانی در سطح استان فارس حضور دارند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آزمون برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان به حق وارد این مدارس شوند و آزمون ورودی این مدارس مرداد ماه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار