معاون فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: اگر موضوعات و محور برنامه‌های فرهنگی برگرفته از مبانی قرآن و سیره اهل بیت (ع) باشد آثار و برکات آن درجامعه نمود پیدا می کند.
کد خبر: ۳۸۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 04 March 2017

به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدیان معاون فرهنگی کمیته امداد کشور در نشست با کارکنان فرهنگی کمیته امداد گیلان، اظهار کرد:سیره و روش اهل بیت (ع) به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد بلکه برای تمام دوران ها کاربرد دارد و اگر موضوعات و محور برنامه های فرهنگی برگرفته از مبانی قرآن و سیره اهل بیت (ع) باشد آثار و برکات آن درجامعه نمود پیدا می کند.

 وی با بیان اینکه استان گیلان از مواهب و ظرفیتهای زیادی برای انجام فعالیتهای فرهنگی برخوردار است افزود: بهره‌گیری از ظرفیتهای مردمی، حوزه‌های علمیه، سازمانها و نهادهای دینی و فرهنگی، خیریه‌ها و مراکز دانشگاهی و علمی در مسیر کاهش فقر فرهنگی راهگشا و مورد توجه است .

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها در همه ابعاد به ویژه فعالیتهای فرهنگی با استفاده از نیروهای متخصص و متناسب با نیاز خانواده‌ها می‌تواند در زمان کوتاهی بیشترین بازده را داشته باشد.

حجت الاسلام احمدیان با تاکید بر اینکه نهادینه سازی سنتهای حسنه و ارتقاء سطح بینش ، بصیرت و موضوعات اعتقادی خانواده ها و همچنین کارکنان کمیته امداد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد گفت: امروزه بسیاری از مسائل اجتماعی محوریت خود را از دست داده اند و همه واحدهای سازمانی باید با هم هماهنگ باشند تا بتوانند اهمیت کار فرهنگی در جامعه را تبیین کنند.

وی گسترش مباحث قرآنی، اجرای هرچه بهتر طرح فلاح، برپایی اتاق فکر فرهنگی، تداوم برگزاری اردوهای آموزشی و اعتقادی ، آموزش مهارت های زندگی را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که می تواند در نهادینه کردن موضوعات فرهنگی در خانواده ها بسیار اثرگذار باشد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت ارتقاء سطح فرهنگ درجامعه تامل برانگیز است، خاطرنشان کرد: داشتن پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیتهای کمیته امداد بر اساس مبانی قرآنی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است اما منظور از پیوست فرهنگی پیوست فکر نو و اندیشه خلاقانه است .

حجت الاسلام احمدیان با تاکید بر اینکه مددکاری یک خدمت خداپسندانه و ضروری در جامعه است که می توان از طریق آن فعالیتهای گسترده فرهنگی انجام شود افزود: نتیجه انجام کارهای فرهنگی و تربیتی در بازه زمانی کوتاه نمود پیدا نمی کند  بلکه باید با صبر و حوصله و برنامه ریزی مدون به مرحله و نتیجه مطلوب  برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 106 درصد از برنامه های فرهنگی این نهاد تحقق پیدا کرده است گفت: توزیع 5 هزار اقلام با برند ایرانی در بین دانش آموزان در جشن عاطفه ها، ترویج کتابخوانی از طریق برگزاری همایش ها،مسابقات و تعامل با کتابخانه های استان، اعزام سه هزار مددجو به مشهد مقدس درقالب اجرای طرح شوق زیارت،آموزش 37 هزار و 785 خانوار، اجرای دوهزار طرح فلاح از جمله اقدامات کمیته امداد گیلان در بحث فرهنگی بوده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت نیز گفت: هم اکنون 110 مرکز فرهنگی کمیته امداد در کشور فعال هستند که آموزش قرآن کریم، احکام، اخلاق و در کنار آن آموزش های هنری و مهارت های زندگی را به خانواده ها ارائه می دهند.

وی به مجموعه اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد اشاره و مطرح کرد: اعزام ۸۸ هزار زائر اولی به مشهد مقدس، ده هزار نفر به عتبات عالیات، آموزش نوعروسان و دختران جوان در آستانه ازدواج به صورت تخصصی،برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی و ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت از طریق ۸۹ مجتمع شبانه روزی این نهاد از جمله اقدامات کمیته امداد در سال جاری محسوب می شود.

آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت نیز با بیان اینکه تلاش نظام اسلامی این است که مردم از نظر سطح رفاه و  فرهنگ  زندگی منطقی و معقولی داشته باشند اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها در مناطق محروم استان ساکن هستند که گاهی مشاهده می شود از امکانت اولیه هم برخوردار نبوده و از نظر سطح فرهنگی و معیشتی پایینی برخوردار هستند که باید توجه بیشتری به این مناطق شود.

وی با برشمرن برخی از خدمات کمیته امداد حضرت امام (ره) تصریح کرد: ساخت مسکن،رونق اشتغال،ساخت مسجد و ارتقاء سطح معیشت خانواده ها باعث رشد فرهنگی در مناطق محروم می شود و همه باید در کنار کمیته امداد برای تحقق این مهم تلاش کنیم.



منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار