موارد ذکر شده نباید سبب شود که افرادی که هیچ گونه اختیارات و مسئولیتی ندارند تا در قبال مردم و هیئت دولت پاسخگو باشند خود را در مقام تصمیم گیرنده و احیانا طلبکار برای استان و مدیریت استان ببینند.
کد خبر: ۳۸۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 19 February 2017
«مجید محنایی» معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتشار متنی نسبت به برخی از اتفافات اخیر واکنش نشان داد.
در روزها و هفته های اخیر راجع به عملکرد دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان برخی سخنان و حملات از طرف برخی افراد صورت گرفته است. مجموعه دولت بر خدمتگزاری و پرهیز از ورود به این مباحث تاکید دارد و ترجیح می دهد به جای صرف وقت و انرژی در این حوزه به رسالت اصلی خود یعنی خدمت به مردم بپردازد . هر چند ما مطالبه گری و پاسخ گویی به انتقادات و مطالبات منطقی و صحیح مردم و اصحاب رسانه را وظیفه خود می دانیم و در مناسبت های مختلف نیز به توضیح و تشریح عملکرد و فعالیت های دولت پرداخته ایم ولی با توجه به اینکه در روزهای اخیر برخی با کشاندن این مسائل به رسانه ها و تلاش در بزرگ نمایی آنها در پی فشار بر مدیریت استان و سیاه نمایی فعالیت های صورت گرفته در عمر دولت تدبیر و امید هستند؛ اینجانب در وهله اول به عنوان یک شهروند و در ثانی به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم در دولت تدبیر و امید ذکر توضیحات و مواردی را برای تنویر افکار محترم عمومی لازم می دانم.

۱-بر همگان واضح است که مدیریت اجرایی فعلی کشور مدیون تصمیم مبتنی بر عقلانیتی است که محصول آن در خرداد ۱۳۹۲در قالب شکل نوینی از صف آرایی سیاسی یعنی گفتمان اعتدال و تحت عنوان دولت تدبیر و امید شکل گرفته است فصل جدیدی از سیاست که بیش از آنکه صرفا جناحی خاص آز آن بهره مند شود ثمره آن افزایش اعتماد عمومی و اقتدار نظام پر برکت جمهوری اسلامی بوده و هست از سویی جناب آقای دکتر حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور برای تحقق ایده ها و چشم انداز مدنظر خود در تمام حوزه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و … می بایست شعار محوری خود یعنی میانه روی را در چینش تیم اجرایی خود با بهره گیری از تمام سلایق را رعایت می کرد و از سوی دیگر پاسخگوی مطالبه ی موافقان و همفکران و همراهان خود در جریان انتخابات باشد با این نگاه کابینه ای متشکل از همه جریان های سیاسی شکل گرفت.
۲- باید اذعان نمود که رئیس جمهور محترم برای سر و سامان دادن به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور اولویت اصلی خود را بر حل این مهم بنا نهاد و متناسب با شرایط روز کشور و برخی مشکلات و محدودیت ها که متعلق به آنزمان بودند با بهره گیری از نخبگان جریان سیاسی ملحوظ نظر تا جائیکه امکان داشت هم در کابینه و هم در سطوح پایین تر با توجه به شرایط از همفکران و همراهان خود استفاده و به نوعی اخلاق سیاسی را رعایت نموده است.
۳- مشابه با وضعیت کلان کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مجموعه مدیریتی استان کار خود را آغاز کرد که به حول و قوه الهی و با وجود مشکلات و مصایبی که در این مسیر وجود داشت با همت مدیران و همراهی دستگاه های مختلف و از همه مهم تر حمایت مردم عزیز استان ،مجموعه مدیریتی استان و بویژه جناب آقای استاندار تاکنون عملکرد خوبی داشته است گر چه به تعبیر خود ایشان ما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
ایشان در حوزه ی سیاسی و انتصابات به نحوی عمل کردکه در این مدت با دوری از تنش و تنازع ، ثبات و آرامش را بر استان حاکم نمود تا بتواند در سایه آرامش و امنیت به پیشرفت استان و افزایش چشمگیر اعتبارات عمرانی و تسهیلات سرمایه گذاری اقتصادی همت گمارد و در این هدف موفق بوده است.
۴-استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چینش مدیران از همه نیروها، طیفهای حامی دولت، شهرستانها و بخشها استفاده کرده است و ایشان شخصیتی صبور ، حلیم و با ظرفیت است. ما ضمن احترام به برخی دغدغه ها و انتقادات در این حوزه معتقدیم که برخی ها نیز سهم خواهانه در این فضا در پی سوءاستفاده و فشار بر مدیریت استان برای اعمال نفوذ و رسیدن به مطامع خود هستند که اگر قرار بر کوتاه امدن در مقابل چنین خواسته هایی باشد نه تنها مدیریت استان از کنترل خارج می شود که هر کسی با هر پیشینه و با اندکی هیاهو می تواند خود را ذی حق به حساب بیاورد. مطابق تاکید ریاست محترم جمهوری و در جهت حفظ تعامل سه قوه طبیعی است که رایزنی و مشورت در چینش نیروها با نمایندگان محترم استان صورت گیرد و کماکان نیز ما معتقدیم که استفاده از نظرات مشورتی و دلسوزانه فعالان و حامیان دولت یک راهبرد برای ما می باشد و از آن استقبال میکنیم.
۵- موارد بالا نباید سبب شود که افرادی که هیچ گونه اختیارات و مسئولیتی ندارند تا در قبال مردم و هیئت دولت پاسخگو باشند خود را در مقام تصمیم گیرنده و احیانا طلبکار برای استان و مدیریت استان ببینند. قانون و دستورات رسمی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری و شعارها و برنامه های رئیس محترم دولت برای همه مدیران در تمام سطوح فصل الخطاب هستند و نمی شود استان را با نگرش های ملوک الطوایفی اداره کرد و وقت و منابع متعلق به مردم را صرف راضی کردن کسانی کرد که صرفا دنبال سهم خواهی هستند.
۶- استان ما مانند سایر نقاط کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیاز به آرامش

بیش از پیش و وحدت و همدلی و همزبانی دارد از این رو شایسته است تمامی نخبگان و فعالین سیاسی در جهت امنیت و آرامش فضای سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند تا به لطف خداوند و همت همه انسان های مؤمن و خردمند و دلسوز انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود و مسیر درستی که برای توسعه و پیشرفت استان در پیش گرفته شده با سرعت بیشتری پیموده شود. و اگر انتقاد و صحبتی برای اصلاح امور نیز میباشد آنرا در فضایی صمیمی و به دور از هیاهو و ادبیات طلبکارانه مطرح و برای تکرار حماسه سیاسی سال ۹۲ اینبار در ۹۶ تلاش کنیم.

مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار