مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع گردشگری «غار ده شیخ» شهرستان دنا در ماه آینده خبر داد و گفت: این اثر تاریخی و شگفت‌انگیز در اواسط اسفندماه سال جاری با حضور خانم احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسوولان استانی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 15 February 2017
شهر تاریخی پاتاوه یکی از بزرگترین بخش‌های شهرستان دنا با جمعیتی حدود 30 هزار نفر در 50 کیلومتری یاسوج قرار دارد.
پاتاوه یکی از بخش‌های مهم با ظرفیت گردشگری بالا است که اگر به درستی مورد توجه قرار گرفته و این ظرفیت‌ها ساماندهی شوند نقش موثری در توسعه و ارتقای صنعت گردشگری استان خواهد داشت.
«غار ده شیخ» پاتاوه یکی از موارد مهم و آثار تاریخی کهن است با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با واگذاری به بخش خصوص در حال حاضر فاز نخست آن آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
در همین خصوص محمود باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: فاز نخست این مجتمع شامل پارکینگ، روشنایی درون غار، نمازخانه، بهسازی و سنگ فرش در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره‌برداری است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌گذار این طرح تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان برای فاز نخست آن هزینه کرده است، گفت: با افتتاح و بهره‌برداری این مجتمع برای 50 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به ایجاد 15 واحد اقامتی، 15 غرفه صنایع دستی، سنگ فرش 800 متر جاده دسترسی و 750 مترمربع سرویس‌های بهداشتی در این مجتمع، گفت: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری بتوانیم زمینه حضور و جذب گردشگران بیشتری را در استان فراهم کنیم.
باقری با بیان اینکه این غار حدود 6 سال پیش توسط ساکنین محلی این منطقه کشف شد، گفت: کارهای مقدماتی معرفی این اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک جزو آثار ملی ثبت شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه قرار بود این غار تاریخی در دهه فجر امسال و با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شود، یادآور شد: به دلیل برخی موانع این برنامه انجام نگرفت.
وی از آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع گردشگری «غار ده شیخ» شهرستان دنا در ماه آینده خبر داد و گفت: این اثر تاریخی و شگفت‌انگیز در اواسط اسفندماه سال جاری با حضور خانم احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسوولان استانی افتتاح خواهد شد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار