معلم الشتری که به احترام طبیعت و حفاظت از پرندگان در سرمای روزهای اخیر برای پرندگان نان می برد.
کد خبر: ۳۷۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 14 February 2017


خبرنگار خبرگزاری تابناک لرستان:  ایران سرزمین چهارفصل رؤیایی است. آن هنگام که در دل زاگرس مردم با سرمای سوزناک دست و پنجه نرم می کنند؛ جنوب ایران و سواحل خلیج همیشه فارس با نسیم های بهاری خود تن ساحل نشینان را نوازش می کند.
فصل ها در این سرزمین نیز به زیبایی چهار فصل جلوه گری می کنند. آمدن فصل زمستان؛ خواب سحر را با هیجان استخوان سوز صبح آن عجین می کند و حس دوستی طبیعت را قلقلک می دهد.

سرمای زمستان و بارش زیبای برف عرصه را برای یافتن غذا بر پرندگان تنگ می کند که پرندگان کوهی به ناچار باید به دامنه ی کوه ها و کنار جاده ها پناه بیاورند تا شاید چیزی برای خوردن بیابند.. در این میان انسان های  طبیعت دوستی یافت می شوند که به دامنه ی کوه ها می روند و با نان؛ دانه و هر آنچه به کارآید از پرندگان کوه پایه ها و کنار جاده ها پذیرایی می کنند.

بهروز علیزاده یکی از دوست داران طبیعت است که علاوه بر پرورش برخی پرندگان در خانه خود در سرمای برفی؛ برای نان دادن به پرندگان سرگردان در جاده ی الشتر- سیاهپوش و پرسک به این منطقه سرما سوز می رود و با ریختن نان در محل های مناسب کوه پایه های کردنه ی پرسک جلوی زیبای زمستان را صد چندان می کند..

این فرهنگی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری تابناک ابراز می کند.. آنچه مرا وادار به این کار می کند حس آرامش و انرژی فراوانی است که از هم زیستی با طبیعت کسب می کنم.

بر اسای تجربه ای که از زندگی کسب کرده است؛ این دبیر آموزش زبان انگلیسی می گوید: انسان ها هر اندازه بتوانند به طبیعت نزدیک شوند به همان میزان نیز از آلودگی ها و خستگی ها دور خواهند شد و آرامش و حقیقت درونی خود را خواهند یافت.

دانلود کلیپی چند ثانیه ای از  behroz

گردنه پرسک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار