آب بالا‌آمده در محدوده عملیات اجرایی تونل خط‌٢ ‌قطار‌شهری مشهد در ایستگاه میدان شهدا که در آن به ‌هدر‌رفت روزانه هشت‌هزار متر مکعب آب اشاره شده بود، پیش از این تنها امکان استفاده از یک‌سوم آب موجود در این منطقه فراهم بود که از امروز می‌توان از ١٠٠درصد این آب استفاده کرد.
کد خبر: ۳۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 22 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی در رابطه با هدر‌رفت آب بالا‌آمده در محدوده عملیات اجرایی تونل خط‌٢ ‌قطار‌شهری مشهد در ایستگاه میدان شهدا که در آن به ‌هدر‌رفت روزانه هشت‌هزار متر مکعب آب اشاره شده بود، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا آنلاین گفت‌: به‌دلیل برخورد به لایه سخت در پروژه قطار‌شهری در میدان شهدا امکان نفوذ آب‌های بالا‌آمده در این منطقه وجود نداشت.

احمدرضا سلامی گفت: وجود این آب‌ها در این منطقه مشکلاتی را برای بتن‌ریزی و ادامه پروژه ایجاد کرده بود. وی توضیح داد: متولی اصلی این آب‌ها شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی است؛ اما به‌دلیل مشکلاتی که این شرکت داشت، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای جلوگیری از هدررفت این آب تصمیم ‌ورود به این موضوع را گرفت‌.

سلامی بیان کرد: براساس آزمایش‌هایی که در رابطه با این آب انجام شد، مشخص شد این آب از نوع فاضلاب تشخیص‌داده شده است.

این مقام مسئول گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد این آب از نوع ناپایدار است و بعد از اتمام عملیات عمرانی در این منطقه این آب خشک خواهد شد و امکان استفاده بلند‌مدت از این آب وجود ندارد.

سلامی گفت: یکی از اقداماتی که سازمان پارک‌ها در این منطقه انجام داد، نصب علمی در این منطقه و استفاده از این آب برای آبیاری فضای سبز شهرداری منطقه‌٢ شهری بود.

وی افزود: این علمی‌ها در سه نقطه جانمایی شدند؛ اما در یکی از مناطق به‌دلیل اینکه در پروژه قطار‌شهری امکان خاموش‌کردن پمپ‌ها وجود نداشته‌، اتصال لوله‌ها برای انتقال و راه‌اندازی دو علمی دیگر وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تاکید کرد: روز گذشته با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مسئولان پروژه قطار‌شهری پمپاژ در این قسمت برای یک ساعت متوقف شد و عملیات لازم برای استفاده از دو علمی دیگر نیز فراهم شد.

سلامی خاطر‌نشان کرد: پیش از این تنها امکان استفاده از یک‌سوم آب موجود در این منطقه فراهم بود که از امروز می‌توان از ١٠٠درصد این آب استفاده کرد.

وی در رابطه با حجم آب موجود در این منطقه نیز توضیح داد: دبی(کمیت) آب در این منطقه ٥٠‌تا‌٦٠ لیتر در هر ثانیه در روز بوده؛ اما متاسفانه در شب به‌دلیل خاموش‌بودن سه عدد از چهار پمپ موجود، دبی آب به ٢٠‌تا‌٢٥ لیتر بر ثانیه می‌رسید که استفاده از این آب را در شب با مشکلاتی روبه‌رو می‌کرد.

سلامی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است این مشکل نیز به‌زودی حل شود که امکان آب‌‌گیری در شب نیز امکان‌پذیر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار