تابناک زنجان;
شکی نیست که برخورد با معلمان خاطی در حوزه تعلیم و تربیت می تواند علاوه بر جلوگیری از ادامه رفتارهای خشن در برخورد با دانش آموزان موجب افزایش امنیت روانی والدین و جامعه نسبت به مراکز تعلیم و تربیت شود.
کد خبر: ۳۶۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 30 January 2017
آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان اجتماعی هر ملت محسوب می شود و بدون وجود یک تشکیلات توانمند و تاثیرگذار در این حوزه نمی توان انتظار داشت که یک ملت در دراز مدت توان قادر باشد به تعالی و پیشرفت دست یابد.

از این رو نظام آموزش و پرورش برای حفظ پویایی خود در بازه های مختلف با تحولات اساسی رو برو می گردد که نتیجه برخی از آنها مثبت و برخی منفی می باشد.

البته آنچه به عنوان دلیل نگارش این گزارش مد نظر است افزایش یا به عبارت بهتر انعکاس بیشتر خشونت های معلمان بر علیه دانش آموزان است که به مدد رسانه های شهروندی و رسانه های آنلاین نمود بیشتری در مقابل افکار عمومی پیدا نموده است.

خوشبختانه جای امیدواری است که آموزش و پرورش پس از رسانه ای شدن اینگونه وقایع با هاطیان برخوردهای نسبتا مناسبی را انجام می دهد که این خود می تواند زمینه بهبود شرایط تربیتی در مدارس را فراهم آورد.

در این رابطه مدیرکل آموز  و پروش استان زنجان در خصوص تنبیه دانش آموزان در گفتگو با «مهر» گفت: تنبیه روانی و جسمی در مدارس زنجان ممنوع است و هیچ پشتوانه عقلی ندارد و برای افراد خاطی پرونده تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: پرونده خاطیان به دادگاه رسیدگی به تخلفات کارکنان ارسال می شود و برخورد لازم با معلمان انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: معلمان باید مکان علمی آموزشی آرامش بخش را در مدارس برای دانش آموزان ایجاد کنند تا دانش آموزان با خیال راحت تحصیل کنند.

تمجیدی بااشاره به وضعیت اشتغال متهم پرونده تعرض به دانش آموز دختر خدابنده ای در اسفند ماه سال گذشته، گفت: منتظر تایید حکم این متهم در محاکم قضایی هستیم.

وی تصریح کرد:  درحال حاضر این معلم در هیچ مدرسه ای تدریس نمی کند و برخورد لازم با این معلم انجام می شود و منتظر دستور قضایی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور اشاره کردو گفت: برای دستیابی به توسعه فرهنگی واقتصادی در کشور با ید امید بخشی و آرامش در مدارس ایجاد شود و دانش آموزان در مکانی امن و راحت به تحصیل بپردازند.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار