تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد با اشاره به نظارت مستمر شهرداری و جدیت در صدور پایان کار ساختمان‌ها بر اساس قوانین، گفت: صدور پایان کار منوط به رعایت مقررات در ساخت و ساز است.
کد خبر: ۳۶۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 29 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- بهادر عبدالغنی اظهار کرد: ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی فرسوده زیادی در سطح استان و در شهرکرد وجود دارد که نیازمند تخریب هستند.

 وی اظهار کرد: ساختمان‌های قدیمی در بافت فرسوده یا دیگر نقاط شهر که در تمام کاربری‌ها به لحاظ قدمت و شرایط ساخت، خطر آسیب رساندن به ساختمان‌های مجاور را دارند، طبق کمیسیون ماده 55 قانون شهرداری‌ها با صدور رای قاضی و ورود شهرداری، تخریب یا سایر اقدامات همچون تذکر برای اجرای تعمیرات صورت می‌گیرد.

عبدالغنی با اشاره به وجود ساختمان‌هایی در شهرکرد که دارای نقایصی در سیستم اعلام حریق، پله فرار و ... هستند، افزود: در این موارد شهرداری با همکاری آتش‌‎نشانی و سایر ارگان‌های مربوطه، اقدامات لازم را به منظور رفع نقایص خطرآفرین انجام می‌دهد.

وی گفت: در مواردی همچون بی‌توجهی مالک به اخطار شهرداری، باید پلمپ ملک صورت گیرد، که متاسفانه تا به حال هیچ ملکی پلمپ نشده است و این امر نیازمند صدور رای از سوی دادگستری و همکاری بیشتر سایر ارگان‌ها همچون اماکن نیروی انتظامی است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد با اشاره به صدور حکم تخریب دو  فقره ساختمان فرسوده در شهرکرد، افزود: متاسفانه هر لحظه امکان تخریب در این دو ساختمان وجود دارد و خطر آسیب رساندن به ساختمان‌های مجاور را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری و پیگیری‌هایی که هم‌اکنون در حال انجام است، اظهار کرد: اگر این ساختمان‌ها فرو ریزد، شهرداری محکوم خواهد شد در حالی که شهرداری نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها است.

عبدالغنی همچنین با اشاره به ساختمان‌هایی که تابع ضوابط آپارتمانی است، خاطر نشان کرد: نقص در سیستم اعلام حریق، لوله‌های تاسیسات و ... نقایص موجود در این املاک هستند و حتی در مواردی منجر به فوت شهروندان شده است، در صورتی که با اندک هزینه و تغییر جزئی تبدیل به ساختمانی ایمن می‌شوند.

وی با اشاره به نظارت مستمر شهرداری و جدیت در صدور پایان کار بر اساس قوانین، اظهار کرد: صدور پایان کار منوط به رعایت مقررات در ساخت و ساز است.

عبدالغنی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان هیچ آمار دقیقی در خصوص ساختمان‌های قابل تخریب در شهرکرد ارائه کرد، گفت: هیچ برنامه‌‍ریزی دقیقی در زمینه نظارت بر اماکن فرسوده، نیازمند تخریب و تعمیر وجود ندارد که این امر نیازمند همکاری و همانگی بیشتر مثلت (شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی) وسایر ارگان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه میان مثلث مذکور هماهنگی‌‌هایی در این خصوص انجام شده و تا حدودی نتیجه بخش بوده است، گفت: هیچ برنامه دقیق و کامل و حساب شده‌ای نیست تا بتوان برنامه کاری آینده را دقیق و با هماهنگی و مدیریت جامع پیش برد.

معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطر نشان کرد: شهرداری نیازمند برنامه‌ای جامع با مدیریت مشخص و منظم از صفر تا صد در این زمینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار