در پاسخ به حواشی مطرح شده توسط برخی جریانات؛
جوابیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس به گزارش خبرگزاری ایرنا-بوشهر از حواشی مراسم «اصلاحات ناتمام». در خبر منتشر شده چهره های حاضر در مراسم به غلط و کاملا ناقص و جهت دار درج شده بود.
کد خبر: ۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 19 May 2015
تابناک بوشهر: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس روز یک‌شنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری مراسمی تحت عنوان «اصلاحات ناتمام» با سخنرانی محمد ابراهیم اصغر زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، کرد. در همین زمینه خبرگزاری رسمی دولت ایرنا در بوشهر با انتشار خبری تحت عنوان «حاشیه های سخنرانی ابراهیم اصغرزاده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر» و متاسفانه درج مطالبی خلاف واقع و کاملاً ناقص، تصویری گمراه کننده به مخاطب ارائه داده است.

1. در خبر منتشر شده چهره های حاضر در مراسم به غلط و کاملا ناقص و جهت دار درج شده بود.

2. آنچه درباره پرسش و پاسخ عنوان شده نیز نادرست بوده و درواقع 3 نفر که هرسه هم از دانشجویان بسیجی بودند با اصرار شدید و برخلاف  روال پرسش و پاسخ که برای همه دانشجویان به صورت کتبی بود نهایتاً توسط بانیان مراسم اجازه یافتند به اندازه مدت زمانی که خواسته بودند پشت تریبون قرار بگیرند. با وجود فراهم کردن این امکان که خارج از برنامه مراسم بود، دو تن از ایشان بیش از وقتی که خواسته بودند به سخن گفتن ادامه دادند و به تذکر مجری نیز اعتنایی نمی کردند و به همین دلیل و برای جلوگیری از به هم خوردن هرچه بیشتر نظم برنامه، میکروفون آنها قطع شد.

3. همچنین در گزارش مذکور با ذکر ناقص و کاملاً جهت دار و یک طرفه حاشیه‌های مراسم، به مواردی از قبیل واکنش ها و پاسخ های مجری و سخنران درباره اظهارنظرهای شفاهی سه دانشجوی بسیجی، پلاکاردهایی از رئیس دولت اصلاحات که در دستان برخی دانشجویان بود، تلاشهای برخی دانشجویان بسیجی برای برهم زدن نظم جلسه و واکنش های دیگر دانشجویان به سخنان و رفتارهای برخی دانشجویان بسیجی هیچ اشاره‌ای نشده است.

جای تاسف است که یک خبرگزاری رسمی و شناخته شده اینچنین یک طرفانه و گمراه کننده به انتشار اخبار استان بپردازد. و تعجب و تاسف بیشتر که این گزارش پرغلط و ناقص، گزارش خبرگزاری رسمی دولت بوده است؛ گزارشی که برخلاف رسانه های همفکر و معتقد به دولت، بسیاری از سایتهای مخالف و منتقد دولت در بوشهر هم آن را منعکس کرده اند؛ گویی کاملا باب میل آنها نگاشته شده است!

اکنون در حالی که متن این جوابیه تنظیم شده است، در کمال ناباوری، با انتشار بیانیه ای بدون امضای معتبر و با محتوایی زشت و بی شرمانه و سراسر توهین و اتهام زنی علیه سخنران و بسیاری اشخاص دیگر و همراه با تهدید نهادها و مسئولان قانونی، به عنوان تیتر یک این خبرگزاری روبرو شدیم! بیانیه ای که افسارگسیخته حقوق ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اصل 22 آن گرفته تا اصول متعدد بعدی را یکی پس از دیگری زیرپا نهاده و لگدمال کرده است و رسانه دولتی که شعار پاسداری و اجرای قانون اساسی در برنامه خود دارد نیز دست به انتشار آن زده است! باید اذعان کرد که این اتفاق، تاسف و دریغ و نگرانی ما را نسبت به وضعیت خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران در بوشهر بسیار جدی و صد چندان کرد.

این رفتار و -اکنون اضافه میکنیم- مشی خبری، آن هم از رسانه رسمی دولت در بوشهر نه تنها قابل پذیرش و دفاع نبوده بلکه قابل پیگیری حقوقی و قانونی است. لذا به جد از مسئولان و مدیران مربوطه استانی خواستار آنیم که در اسرع وقت، به این رویه و نواقص موجود رسیدگی کنند و رفع کامل آنها را در دستور کار خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار