مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: استفاده‌کنندگان از طبیعت و مواهب الهی تیشه به ریشه طبیعت سرسبز نزنند و در صیانت از آن همتی راستین داشته باشند.
کد خبر: ۳۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 19 May 2015

شهامت هدایت در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در فصل بهار و رویش سبزه‌زارها و چمن‌زارها و همچنین شکوفایی درختان واقع شده‌ایم به طوری که بر تعداد سفرها و حضور مردم در تفرجگاه‌ها افزوده شده که انتظار می‌رود همه مراعات ظرفیت مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز طبیعی را داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز کوچ عشایر از 10 خرداد ماه به صورت قانونی گفت: هرگونه ورود زودهنگام دام به مراتع آسیب‌های جدی به مراتع می‌زند و فرسایش خاک و تخریب آن را به دنبال دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل عشایر را به پرهیز از کوچ زودهنگام دعوت کرد و افزود: برای اینکه خود دامداران و بهره‌برداران بتواند از مراتع استفاده بهینه داشته باشند باید نسبت به تامین علوفه مورد نیاز همراه با صیانت از مراتع توجه داشته باشند.

هدایت یادآور شد: ما با نهادهای مختلف ازجمله محیط زیست، شهرداری‌ها و اخیرا نیز با هلال احمر و بسیج تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌ایم تا در حفاظت و صیانت از مراتع و منابع طبیعی به برنامه‌های تبلیغی، تشویقی و عملی روی بیاورند.

این مسئول تصریح کرد:‌ تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در ورودی تفرجگاه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی اقدام به توزیع کیسه‌های جمع‌آوری زباله کرده تا از پراکندگی نایلون‌ها و ظروف یکبار مصرف جلوگیری شود چراکه این خود آفت و تهدیدی جدی به محیط زیست به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل وجود طبیعت سرسبز همراه با سرزندگی را یادآور شد و ادامه داد: در این باب همه باید تلاش کنیم تا آلایندگی وارد محیط زیست نشده و خطرات و آسیب‌های جدی این بخش را تهدید نکند.

هدایت در پایان سخنان خود مهربانی با طبیعت را یکی از رفتارهای حسنه توصیه شده در مکتب اسلام توصیف کرد و گفت: هموطنان ما نباید تیشه به ریشه طبیعت زده و جنگل، مرتع و سرسبزی را به عنوان قانون پذیرش شده زیر پا نگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار