توسعه فولاد گامی موثر در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دنیای معدن - استاندار آذربایجان غربی از پروژه های صنعتی گروه فولاد ارومیه بازدید کرد.
کد خبر: ۳۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 18 May 2015

به گزارش دنیای معدن، منطقه آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در این بازدید اظهار کرد: صنعت فولاد برای استان آذربایجان غربی به عنوان صنعتی اشتغالزا و موثر در توسعه صادرات غیرنفتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استقلال بودجه کشور از درآمدهای نفتی جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب و از مهمترین اهداف و سیاست های دولت است، گفت: توسعه صنایعی مانند فولاد در استان، گام موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت درآمدهای غیرنفتی است و با توجه به وجود معادن آهن در آذربایجان غربی، صنعت فولاد ظرفیت و پتانسیل توسعه را در این استان دارد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صنعتی شدن و تغییر الگوی اشتغال از کشاورزی سنتی به سایر بخش ها، از مهمترین اولویت های ما در استان است و از مدیران استانی انتظار داریم برای تحقق این هدف، اهتمام و جدیت کافی داشته باشند.

مدیرعامل گروه فولاد ارومیه نیز در این بازدید، گزارشی از اقدامات و فعالیت های شرکت های زیرمجموعه این گروه ارائه داد و مسائل و مشکلات موجود در صنعت فولاد را با مقام عالی استان در میان گذاشت.

گروه فولاد ارومیه یکی از بزرگترین مجموعه ساخت پروفیل های صنعتی و ساختمانی و لوله های صنعتی از قطر 0.5 اینچ تا 120 اینچ و انواع ورق های فولادی، شمش های عریض و چهارگوش و غیره در کشور است. از جمله شرکت های زیر مجموعه این گروه می توان به شرکت فولاد ارومیه، شرکت لوله و پروفیل ارومیه، شرکت نورد لوله خاورمیانه، شرکت لوله گاز و گالوانیزه چی چست و شرکت صنعتی درنا ارومیه اشاره نمود.

شرکت لوله و پروفیل ارومیه یکی از بزرگترین تولید کننده انواع لوله و پروفیل در ایران می باشد که در سال 1376 احداث شده است.محصولات کارخانه شامل لوله های سیاه صنعتی ، لوله های گازخانگی و گاز رسانی شهری و قوطی های مربع و مستطیل ، پروفیل های درب و پنجره و پروفیلهای صنعتی و مقاطع U و Z با ظرفیت تولید 500 هزار تن می باشد.

شرکت نورد لوله خاورمیانه نیز در زمینی به مساحت 32 هکتار واقع در ارومیه، کیلومتر 9 بزرگراه شهید کلانتری احداث شده است و تولیدات آن شامل لوله های اسپیرال تا 120 اینچ، لوله های بدون درز تا 16 اینچ و لوله های جوش مستقیم تا 64 اینچ می باشد.

مجتمع فولاد ارومیه نیز در دو فاز در حال احداث است که فاز اول آن شامل طرح تولیدی 1.6 میلیون تن فولاد در سال و فاز دوم نیز شامل پروژه های ذوب و ریخته گری با ظرفیت 800 هزار تن در سال و نورد ورق با ظرفیت 1 میلیون و 800 هزار تن در سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار