معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال سطح کشت چغندر قند ریشه ای در این استان افزایش یافته و به سه هزار هکتار می رسد.
کد خبر: ۳۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 13 May 2015

به گزارش ایرنا، میرجمال الدین پورپیغمبر افزود: بخش عمده ای از چغندر ریشه ای در مناطق شمالی استان شامل مناطق شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان به میزان دو هزار و 200 هکتار ، پارس به میزان 300 هکتار و بخش خصوصی پارس آباد به میزان 400 هکتار است.

وی گفت: سطح کشت شده در این مناطق تاکنون یک هزار هکتار است که از نیمه دوم فروردین شروع شده و ادامه دارد.

استاندار اردبیل هم در نشستی با مسوولان جهاد کشاورزی استان گفت:طرح اصلاح الگوی کشت در اراضی دشت اردبیل با کشت چغندر قند ریشه ای اجرا می شود.

مجید خدابخش افزود: وزارت جهاد کشاورزی ، خانه کشاورز ایران ، صاحب نظران و متخصصین امر به ویژه محققین در حوزه آب و خاک و زراعت باید با هم اندیشی های تخصصی راهکار عملی را برای این کار ارائه کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: کشت چغندر ریشه ای در پنج قطعه از اراضی دشت اردبیل با رعایت ایزولاسیون چغندر بذری و با استفاده از روش های نوین آبیاری انجام و مطالعات علمی و تحقیقی انجام می شود تا ضمن رعایت استفاده بهینه از آب کشاورزی امکان تغییر الگوی کشت و تامین خوراک کارخانه قند مغان در سال های آینده به طور جدی تصمیم گیری شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار