کد خبر: ۳۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 06 December 2016
مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان و مسئولان در دانشگاه صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان و مسئولان در دانشگاه صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد.

علی آذری در حاشیه این برنامه با بیان اینکه جنبش دانشجویی در 16 آذر رقم خورد و نقش بی‌بدیلی را در مناسبات سیاسی اجتماعی برای خود تعریف می‌کند، اظهار کرد: جنبش دانشجویی از آن زمان به بعد تلاش‌های خود را برای دفاع از تمامیت ارضی منافع عمومی ارزش‌های جامعه صورت می‌دهد و به عنوان یک جنبش مستقل پیوسته تلاش کرده که هم در مقام حافظ منافع جامعه و هم مقام ناقد قدرت عمل کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و چرام، اضافه کرد: به همین دلیل از شاخص‌های جنبش دانشجویی، استقلال از همه جریان‌های سیاسی است که وجود دارد و چه بسا با رویه‌های خو منافع عمومی را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: از طرف دیگر یکی از شاخصه‌های جنبش دانشجویی بحث پرسشگری و چون چرا در خصوص هر مسئله‌ای است که با منافع جامعه، کوتاه مدت و بلند مدت در تعارض باشد و این روحیه باید به صورت پیوسته در جامعه دانشجویی ما وجود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران که براساس منطق عدالت‌خواهی و استکبارستیزی شکل گرفته، پیوسته در راستای استقلال هرچه بیشتر جامعه ایران در تلاش است.

وی متذکر شد: جنبش دانشجویی علاوه بر اینکه باید همسو با ارزش‌ها و آرمان‌های نظام حرکت کند از طرف دیگر مواظب است تا مسئولانی که در درون نظام خدمت می‌کنند از مسیر عدالت‌خواهی و خدمت به جامعه خارج نشوند و پاسخگوی عملکردشان در راستای تحقق اهداف نظام باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام توضیح داد: به همین خاطر این انتظار می‌رود که دانشجویان ما پیوسته نسبت به مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد پیرامون خود در سطح دانشگاه و بیرون حساس بوده، احساس مسئولیت کنند و مطالبه‌گر باشند و از آرمان‌های عدات خواه خودشان صیانت کنند.

آذری خطاب به دانشجویان تشریح کرد: همه شما را به تدبر و تامل در خاستگاه و مبانی اندیشه جنبش دانشجویی دعوت می‌کنم تا پیوسته این فرصت را زنده نگه دارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار