مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از کشاورزانی که هنوز کشت پاییزه خود را انجام نداده‌اند، خواست تا برای زیر کشت محصول بردن اراضی خود عجله کنند.
کد خبر: ۳۳۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی با بیان اینکه امسال نزدیک به 200 هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت پاییزه خواهد رفت، گفت: تاکنون بیش از 90 درصد این سطح زیر کشت رفته است.

حاتمی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از بارش باران در اواخر هفته است، اظهار کرد: کشاورزانی که هنوز کشت پاییزه اراضی خود را انجام نداده‌اند باید هرچه سریعتر و قبل از بارندگی‌ها نسبت به کشت اقدام کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است در پی نخستین بارش‌های امسال امکان کشت مداوم و با کیفیت وجود نداشته باشد، لذا تعلل کردن از سوی کشاورزان منطقی نیست و توصیه هم نمی‌شود.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ هواشناسی آخر هفته بارندگی‌ و باد شدید در شهرستان خواهیم داشت، از کشاورزان خواست تا پیش‌بینی‌های لازم را در مزارع داشته باشند تا خسارتی به اراضی و تجهیزات کشاورزی آنها وارد نشود.


 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه عدم وجود بارندگی تا همین لحظه نیز بر عملکرد مزارع استان اثر سوء داشته است، تاکید کرد: تاکنون مزارع کشت پاییزه استان بین 10 تا 15 درصد متحمل خسارت شده‌اند.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه تا این لحظه سال زراعی خوبی نداشته‌ایم، از همه کشاورزان خواست از بیمه کردن اراضی کشاورزی خود غفلت نکنند، تا در صورت بروز خسارت خیلی متضرر نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار