مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به موقعیت دشت های ممنوعه بحرانی و آزاد استان یزد گفت : از 19 دشت موجود استان یزد ، سطح آب 14 دشت در حال افت بوده که معادل سه چهارم دشت های موجود استان است.
کد خبر: ۳۳۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حکیمی در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان اظهار کرد: بر حسب میانگین بلندمدت بارش کشور، استان یزد پایین ترین میزان بارندگی را دارد.
وی با بیان اینکه مهمترین دشت های استان در شرایط بحرانی قرار دارند اظهار کرد: دشت ابرکوه در طول 30 سال ( از فروردین ماه 1362 تا مهرماه 1392 ) 18 متر ، دشت یزد- اردکــان در طول 39 سال ( از مهرماه 53 تامهر 92) 16.5 متر و دشت بهادران طی 28 سال ( از مهرماه 64 تا مهرماه 92) 19 متر افت سطح آب داشته اند.
وی افزود: طبق آمار موجود ، بارندگی در سال آبی جاری( از مهر94 تا 10 خرداد 95) نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین دوره آماری در تمام شهرستان های استان کاهش نشان می دهد.
مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: از نظر نقطه ای بیشترین بارندگی سال آبی جاری 231 میلیمتر در منشاد و کمترین آن 22.1میلیمتر در ایستگاه محمدآباد بوده است.
حکیمی یادآور شد: در استان یزد سه هزار و 546 حلقه چاه ، 2هزار و 630 رشته قنات و 387 دهنه چشمه وجود دارد که میزان تخلیه منابع آب زیرزمینی هر کدام به ترتیب 80.4 درصد ، 16.3 درصد و 3.3 درصد است.
فرماندار یزد نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های شرکت آب منطقه ای یزد برای حفظ و حراست از منابع آب گفت : برای حفاظت از منابع آبی و مصرف بهینه مردم در مصرف آب ، به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری نیاز است تا خود مردم هم در مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند.
مصطفی سالاری تاکید کرد برای حفظ و حراست از منابع آبی با شرکت آب منطقه ای یزد همکاری لازم را خواهیم داشت.
در ادامه معاون فنی و امورعمرانی فرمانداری یزد گفت: بعضی از اشخاص با حفر چاه غیرمجاز به منافعی دست پیدا می کنند که منفعت آنها به ضرر تمام مردم تمام می شود.
محمدحسین فلاح تفتی افزود: برای رسیدگی به پرونده هایی که بصورت غیرمجاز حفر و یا اضافه برداشت دارند باید اولویت بندی شود و چاه هایی که به آب شرب مردم ضرر می رساند زودتر نسبت به آن اقدام شود.
در پایان جلسه اعضاء شورا درباره چگونگی نحوه برخورد با چاه های غیرمجاز شناسایی شده بحث و تبادل نظر کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار