معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: بازبینی آموزشهای فنی و حرفه ای منجر به تحول اقتصادی در جامعه می شود.
کد خبر: ۳۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 10 May 2015
تابناک بوشهر: فتح الله حقیقی روز یکشنبه در نشست شورای اداری فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: نگاه مثبت به آموزشهای فنی و حرفه ای پشت میز نشینی و بیکاری جوانان را از بین می برد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه این است که فنی و حرفه ای مکمل نظام آموزشی نیست.

حقیقی اضافه کرد: برای داشتن فنی وحرفه ای پویا این آموزشها باید وابسته به نظام آموزشی باشند درغیر این صورت کار عملی تحقیر و کار نظری جایگاه بالاتری پیدا می کند.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه ای برای دستیابی به جایگاه واقعی خود نیازمند تغییر نگرش ها است دراین ارتباط علاوه بر آموزشهای تخصصی باید منش و شخصیت افراد را هم پرورش دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در این نشست گفت: براساس تفاهم نامه های انجام شده با صنعت نفت قرار است 13 هزار نفر طی چهار سال دراین استان آموزشهای مهارتی لازم را فراگیرند.

عبدالرسول کازرونی افزود: همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر براساس سند همکاری با اداره کل آموزش و پرورش زمینه آموزش های مورد نیاز دانش آموزان در رشته های مهارتی را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: طرح آموزش و توانمندسازی روستاییان در قالب آموزش و ترویج مشاغل خانگی برای یکهزار و 600 نفر، ارایه آموزشهای مهارتی در پادگانها و زندانها برای یکهزار و 625 نفر و اجرای طرح الگوی نیازسنجی آموزش روستاییان با همکاری فرمانداران و بخشداران در 10 شهرستان از جمله برنامه های این اداره کل درسال جاری است.

کازرونی، توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی، اجرای الگوی آموزشهای بازار محور، واگذاری کارگاههای آموزشی به بخش خصوصی و توسعه آموزشهای تقاضا محور در حوزه فناوری های راهبردی نوین و مهارتهای پیشرفته را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی با بیان این که 15مرکز دولتی و 120 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز در استان بوشهر فعال هستند گفت: دراین استان تلاش شده بیشتر آموزشها در بخش صنعت باشد که هم اکنون 65 درصد در صنعت، 25 درصد خدمات و 10 درصد کشاورزی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: توجه به مسایل اجتماعی و کاهش این آسیب ها همدلی و همزبانی را در جامعه بیشتر می کند.

حجت الاسلام حسین رزمجو افزود: با ایجاد مهارتهای شغلی در بین جوانان زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فراهم می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به قابلیت های استان بوشهر دربخش اقتصادی مردم انتظار دارند، مصوبه 50درصد اشتغال بومیان درصنایع وابسته به نفت و گاز در این استان فراهم شود.

رزمجو گفت: یکی از عوامل اجرای این مصوبه ارتقای سطح مهارتی جوانان استان بوشهر متناسب با صنایع موجود در این استان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار