ادعای قابل تامل:
هنوز 80 درصد واحدهای مشکل‌دار یزد، تسهیلات رفع موانع تولید که تسهیلات تکلیفی است را از بانک‌ها دریافت نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 18 November 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس خانه صنعت و معدن یزد گفت: هنوز 80 درصد واحدهای مشکل‌دار یزد، تسهیلات رفع موانع تولید که تسهیلات تکلیفی است را از بانک‌ها دریافت نکرده‌اند.

علی‌اکبر کلانتر در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: صنعت در سراسر کشور و به شکل ویژه در استان یزد با مشکل مواجه بوده و انتظار از مسؤولان برای رفع مشکلات این حوزه بیشتر است.

وی با بیان اینکه طرح‌های خوبی برای رفع مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان پیشنهاد می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از این طرح‌ها در مرحله اجرا با مشکل مواجه می‌شود و طولانی شدن اجرای طرح، اثرگذاری آن را کاهش می‌دهد.

کلانتر عنوان کرد: یکی از طرح‌های خوب دولت یازدهم، پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط با کمتر از 100 نفر و دارای مشکلات نقدینگی و مالی بود که این طرح در مرحله ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب و بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به خوبی پیش رفت.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد بیان کرد: این طرح در مرحله دریافت تسهیلات و در حوزه بانکی به مشکل برخورد کرده و به رغم معرفی بسیاری از واحدها به بانک‌ها، هنوز 80 درصد نتوانسته‌اند تسهیلات خود را دریافت کنند.

کلانتر، وجود مشکلاتی نظیر درخواست ضمانت‌هایی خلاف موارد مطرح شده در مصوبه دولت، گردش مالی حساب و... را از جمله دلایل عدم پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان اعلام کرد و افزود: البته عده‌ای نیز به دلیل بالا بودن نرخ سود تسهیلات از دریافت آن امتناع کرده‌اند.

به گزارش فارس،وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از مشکلات برطرف شده، اما هنوز مسائل و گره‌هایی وجود دارد که باید با همکاری بانک‌ها و مسؤولان استانی برطرف شود.

کلانتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قیمت محصول در رقابت جهانی و بازارهای صادراتی بسیار حائز اهمیت است، افزود: هزینه‌هایی که به صنایع تحمیل می‌شود، قیمت نهایی محصول آنها را افزایش می‌دهد و در واقع هزینه تمام شده پول صرف شده در کارگاه‌های تولیدی در قیمت تمام شده اثرگذار است و این امر می‌تواند مشکلاتی در زمینه فروش محصول ایجاد کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار