استاندار اردبیل با تشریح نقش سرشماری در برنامه ریزی توسعه محور، از شهروندان و به ویژه خانوارهای غایب خواست در سرشماری نفوس و مسکن 95 مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 09 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد سرشماری استان اردبیل گفت: برخی از شهروندان به دلیل اشتغال در مشاغل حساس نسبت به مشارکت در مرحله اینترنتی سرشماری اقدام نکرده و در مرحله حضوری نیز در مواردی از ارائه اطلاعات خودداری می کنند که مسوولان این مجموعه ها باید نسبت به اقناع کارکنان خود اهتمام بیشتری داشته باشند.


وی افزود: همچنین برخی از افرادی عادی نیز همکاری لازم را با آمارگیران نداشتند در حالی که سرشماری محدود به اطلاعات نفوس و مسکن است و مسائل مالی ، درآمدی و جزییات شغل افراد مورد پرسش قرار نمی گیرد که شهروندان باید به این نکته توجه داشته و با ماموران سرشماری همکاری کنند.


استاندار اردبیل با اشاره به ثبت اطلاعات 60 درصد جمعیت استان بیان کرد: میانگین کشوری 65 درصد است و عقب ماندگی ها باید با تبلیغات بیشتر و ترغیب خانوارهای غایب به مشارکت در سرشماری به روش تلفنی در 10 روز باقی مانده جبران شود.


او گفت: این آمار برای کشور اهمیت ویژه ای دارد زیرا حتی در تقسیمات کشوری نیز به اطلاعات مرجع مرکز آمار ایران استناد می شود که از این سرشماری استخراج خواهد شد و از این رو شرکت همه اقشار مردم در سرشماری به ویژه در اردبیل و پارس آباد ضروری است.


خدابخش تشریح کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 جمعیت اردبیل کمتر از 500 هزار نفر و پارس آباد حدود 80 هزار نفر بود که در صورت مشارکت همه مردم ، ارائه اطلاعات درست و دقیق و تایید افزایش جمعیت اردبیل به بیش از 500 هزار نفر ، تعداد اعضای شورای اسلامی شهر به 11 نفر افزایش می یابد.


وی افزود: همچنین در صورت افزایش جمعیت پارس آباد مغان به بیش از 100 هزار نفر امکان تبدیل آن به فرمانداری ویژه بیش از پیش فراهم خواهد شد و از این رو باید همه دستگاه ها و مجموعه ها در سرشماری همکاری کنند تا پایان سرشماری 95 در این استان همزمان با سایر نقاط کشور 28 آبان ماه اعلام شود.


رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل نیز در این جلسه به میزان خانوارهای غایب اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان برابر میانگین کشوری است اما باید با جلب مشارکت مردم این میزان کاهش یابد و سرشماری همه جمعیت انجام شود.


داوود شایقی افزود: جمع آوری اطلاعات جمعیتی در شهرستان های گرمی ، پارس آباد و بیله سوار روند مناسبی دارد اما اردبیل ، نیر ، نمین و کوثر از میانگین عقب هستند و رده های آخر قرار دارند.


فرمانداران اردبیل ، نمین و سرعین نیز در ادامه جلسه دلیل عقب ماندگی این شهرستان ها در زمینه جمع آوری اطلاعات جمعیتی نسبت به میانگین کشوری را شرایط جوی نامساعد و بارش برف و بسته شدن راه های روستایی در روزهای آغازین سرشماری حضوری ذکر کرده و گفتند که پس از بهبود شرایط جوی روند جمع آوری اطلاعات جمعیتی سرشماری نفوس و مسکن سرعت گرفته است.


مشهدی حیدر نماینده و ناظر مرکز آمار ایران بر سرشماری استان اردبیل نیز با قدردانی از همکاری مردم استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 گفت: امید می رود سرشماری 28 آبان ماه در این استان نیز به پایان برسد زیرا گرچه امکان تمدید سرشماری برای 2 روز دیگر در برخی مناطق وجود دارد اما این امر می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.


وی افزود: برای قدردانی از تلاش آمارگیران مبلغی به صورت علی الحساب به آنها پرداخت خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
کدام توسعه ؟؟؟ 36 ماه است با اینگونه گفتار درمانیها وقت مردم را به هدر داده اید به جای فعال سازی راه آهن ، پتروشیمی و اینگونه طرحهای زیربنایی که توسعه واقعی را محقق میکنند فقط بفکر تکرار حرفهای نخ نما شده هستید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار