معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 11 هزار و 293 هکتار از اراضی این استان زیر کشت چغندرقند رفته است، که همه ساله استان کرمانشاه از لحاظ تولید این محصول رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 07 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،سید‌افشین صفوی امروز با بیان اینکه از 15 شهریور‌ماه برداشت چغندر این محصول صنعتی در استان آغاز شده است، اظهار داشت: علاوه بر دو کارخانه بیستون و اسلام‌آباد غرب استان پنج کارخانه قند خارج از استان نیز در حال خرید چغندر قند کشاورزان هستند.

وی به خریداری روزانه 10 هزار تن چغندر قند از کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی که کارخانه‌های قند با کشاورزان دارند به طور منظم برداشت انجام می‌شود و کارخانه‌ها محصولات را خریداری می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تجهیزات و ماشین‌آلات مکانیزه در راستای برداشت چغندر، گفت: کارخانه قند بیستون در سطح بیش از 5 هزار هکتار با حدود 2 هزار و 700 نفر از کشاورزان استان قرارداد خرید محصول را بسته است.

این مسؤول با بیان اینکه 11 هزار و 293 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت چغندر قند رفته است، یادآور شد: استان کرمانشاه همه ساله از لحاظ تولید چغندر رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی به تلاش مسؤولان در راستای پرداخت بهای چغندر قند به کشاورزان در حداقل زمان ممکن اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 600 هزار تن چغندر قند در این استان تولید و برداشت شود.

صفوی با اشاره به کشت چغندر پاییزه در شهرستان گیلان‌غرب، تصریح کرد: درسال زراعی جاری 46 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت چغندر پاییزه اختصاص یافته است که این سطح کشت در مقایسه با سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنانش به برداشت آفتابگردان در شهرستان گیلانغرب اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی در این شهرستان 40 هکتار بوده که ازاین سطح 40 تن برداشت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار