معاون اجتماعی نیروی انتظامی کرمانشاه مطرح کرد
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در نیمه نخست امسال 35 درصد نزاع‌های دسته‌جمعی افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 02 November 2016

 خبرگزاری فارس: افزایش 200 درصدی نزاع‌های فردی در کرمانشاه

به گزارش تابناک به نقل از فارس :محمدرضا آمویی اظهار داشت: سلاح سرد یک‌وسیله تهاجمی محسوب می‌شود بدون اینکه انفجار یا اصابت گلوله‌ای را به همراه داشته باشد.

وی چاقو، پنجه بوکس، قمه، نیمچه، انواع تیزی، چوب و... را به عنوان سلاح سرد معرفی کرد و ادامه داد: در خیلی از موارد پایه و اساس درگیری‌ها و نزاع‌ها با استفاده از همین سلاح سرد شروع می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: از سال 84 تا 94، در کشور در این پروسه زمانی 10 ساله حدود 10 هزار و 600 نفر به نوعی مورد اصابت با سلاح سرد به‌خصوص چاقو قرار گرفته‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در نیمه نخست سال‌جاری 200 درصد نزاع‌های فردی و 35 درصد نزاع‌های دسته‌جمعی افزایش یافته است، بیان کرد: در خیلی از این نزاع‌های فردی و اجتماعی از سلاح سرد استفاده شده است.

آمویی سرچشمه اکثر نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی را مشکلات خانوادگی، طایفه‌ای، عشایری و قبیله‌ای عنوان کرد و افزود: این قبیل افراد زمانی که دستگیر می‌شوند سریعا اعلام رضایت می‌کنند فقط جنبه قانونی جرم باقی‌ می‌ماند.

وی با اشاره به استفاده از سلاح گرم در برخی از نزاع‌ها، یادآور شد: در حوزه استفاده از سلاح گرم در نزاع‌ها تیم ویژه‌ای از نیروی انتظامی تا دستگیری و کشف سلاح گرد موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اعلام اداره‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد به‌وسیله سلاح سرد در استان کرمانشاه کشته شدند.

این مقام انتظامی آمار قتل با سلاح سرد در استان کرمانشاه را طی نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی روبه کاهش اعلام کرد و متذکر شد: در 6 ماهه نخست سال گذشته تعداد 11 نفر شامل چهار زن و هفت مرد با سلاح سرد در استان به قتل رسیدند.

آمویی با بیان اینکه گاهی اوقات افراد اشتباه غیرت را تعریف می‌کنند، تصریح کرد: کسی که غیرت دارد باید توان کنترل خشم را نیز داشته باشد، بی‌غیرتی زمانی حاصل می‌شود که به دیگران آسیبی برسد.

وی مردانگی را در گذشت معنا کرد و گفت: تصور اینکه حق با من است، من مکلف هستم جامعه را با قانونی که خود وضع کرده‌ام درست کنم دور از مردانگی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پرخاشگری در دیدگاه هر نظرپردازی با معنای مختلفی تعریف می‌شود، اظهار داشت: برخی از نظرپردازان معتقد هستند پرخاشگری ذاتی، وراثتی، تقلیدی و... است، اما مهم این است که عوامل اجتماعی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا رفتار پرخاشگری فرد آشکار شود.

این مقام انتظامی از خانواده‌ها خواست که نظارت و مراقبت بیشتری را نسبت به فرزندان خود اعمال کنند و گفت: آستانه تحمل فرزندان خود را با آرامش و رفتار مناسب بالا ببرید و فرهنگ عذرخواهی را در خانواده ایجاد کنید تا فرزندان برای زندگی آینده و اجتماعی خود  عذرخواهی کردن را بیاموزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار