رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا با اشاره به افزایش 40 درصدی کشفیات قاچاق کشور در سال جاری، گفت: در حال حاضر از مجموع قاچاق صورت گرفته در کشور تنها 20 درصد آن کشف می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 02 November 2016

 

کالای قاچاق

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا :سرهنگ مهدی قدمی، با بیان اینکه سال گذشته و امسال نیروی انتظامی در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با قاچاق و بویژه قاچاق سازمان یافته و کلان، مبارزه با قاچاق کالا را به طور ویژه در دستور کار قرار داده، گفت: در همین راستا نیروی انتظامی کشور با محوریت پلیس آگاهی، قرارگاه مبارزه با قاچاق را تشکیل داده است.

وی افزود: تمام تلاش و تمرکز پلیس در این زمینه بر بحث مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است.

قدمی خاطرنشان کرد:  بر اساس قانون جدید مبارزه با قاچاق مصوب سال 1392 با هر میزان قاچاق بالای یک میلیون تومان برخورد خواهد شد، اما رویکرد اصلی ما در مبارزه با قاچاق به سمت مبارزه با قاچاق کلان و سازمان‌یافته پیش رفته است.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا افزود: در همین راستا در سال جاری توفیقات خوبی داشتیم  و کشفیات ما در پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان در نیمه ابتدایی امسال 97 درصد رشد داشته است.

قدمی خاطرنشان کرد: پایه این پرونده‌ها 500 میلیون تومان است، اما رقم عمده بیشتر آنها بالای پنج میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین در نیمه ابتدای امسال کشفیات ما در پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان 50 درصد رشد داشته است.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا یادآور شد: زمانی که ما با قاچاق‌ کلان مبارزه می‌کنیم قطعا جلوی قاچاق‌های بعدی هم گرفته می‌شود، زیرا این کشفیات همراه با دستگیری عناصر اصلی باندهای قاچاق بوده است.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی کشفیات در مجموع پرونده‌های قاچاق کشور در نیمه ابتدای امسال گفت: طی این مدت ارزش کشفیات ما حدود دو هزار میلیارد تومان  بوده است.

قدمی تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه ما به دنبال افزایش ریالی کشفیات خود نیستیم زیرا این کار با کشفیات قاچاق خرد هم میسر می‌شود و مهم این است که این افزایش در کشفیات پرونده‌های کلان قاچاق به دست آمده است.

وی افزود: همچنین ما تنها به کشف هم بسنده نکرده و به طور جد پیگیر سرنوشت پرونده‌های قاچاق کلان در مراجع قضایی هستیم.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری و همدلی مسئولین قضایی در نیمه ابتدای امسال پرونده‌های قاچاق مهم ما در کمتر از سه تا چهار ماه حکم خورده‌اند.

وی افزود: به طور مثال ما یک پرونده قاچاق 20 میلیارد تومانی در اردیبهشت‌ماه امسال داشتیم که علی‌رغم تمامی فشارها، با  همکاری دستگاه قضا در کمترین زمان حکم این پرونده صادر و صاحب کالا 65 میلیارد تومان جریمه شد.

قدمی در ادامه با بیان اینکه 15 کالا در ردیف کالاهای هدف در ستاد مرکز مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر کالاهایی مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، گوشی موبایل، مواد خوراکی، طلا و ارز و محصولات دخانی  کالاهایی هستند که 45 تا 50 درصد کالاهای قاچاق کشور را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در موضوع خروج قاچاق از کشور نیز قاچاق فرآورده‌های نفتی رتبه اول را در کشور داراست.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در گذشته بین سه تا 10 درصد قاچاق کشور کشف می‌شد، گفت: در حال حاضر به ویژه درسال جاری با توفیقات به دست آمده معتقدیم حداقل 20 درصد قاچاق کشور کشف می‌شود، البته برآورد ما بیشتر از این هم هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار