رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در ۶ ماه ابتدای امسال میزان کشفیات قاچاق با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان ۹۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۲۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 02 November 2016


 

سرهنگ مهدی قدمی

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ،سرهنگ مهدی قدمی اظهارداشت؛ رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه میزان کشفیات پرونده‌های قاچاق بالای 100 میلیون تومان در 6 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: پرونده‌های زیر 100 میلیون تومان قاچاق دو درصد کاهش یافته و تلاش می‌شود این میزان باز هم کاهش یابد.

قدمی با اشاره به اینکه دستگیری باندهای سازمان یافته درصد قابل توجهی از ورود قاچاق را کاهش می‌دهد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون براساس بیانات مقام معظم رهبری، ناجا با محوریت آگاهی قرارگاه مبارز با قاچاق را تشکیل داده و بر محموله‌های کلان که به صورت سازمان یافته قاچاق می‌شوند متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود میزان کشفیات زیر 100 میلیون در نیمه دوم سال کاهش یابد، افزود: پرداختن و تمرکز بر محموله‌های کلان و باندهای سازمان یافته به معنای این نیست که محموله‌های کوچک‌تر قاچاق محسوب نمی‌شود بلکه شناسایی باندهای کلان سبب کاهش قاچاق در آینده نیز می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه مجموع کشفیات قاچاق نیروی انتظامی در امسال با ارزش ریالی 2000 میلیارد تومان 40 درصد افزایش یافته است، گفت: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در محاکم قضایی توسط نیروی انتظامی رصد می‌شود و با تعاملات با دستگاه قضا، گمرکات و تعزیرات حکومتی پرونده‌ها در کمتر از سه تا چهار ماه به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه با نظر دستگاههای حاضر در ستاد مرکزی 10 قلم کالای قاچاق در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 45درصد کالای قاچاق در کشور به ترتیب شامل پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی بهداشتی، تلفن همراه، مواد غذایی، طلا و ارز و محصولات دخانی می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه براساس گزارش ستاد قاچاق امسال میزان کشفیات پنج تا 6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی بسیار مهم است و در این راستا تلاش می‌شود مجوز انتشار تصویر قاچاقچیان مهم جهت عبرت‌آموزی دریافت شود.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور  با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخلی در مدارس و خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: کوله‌بری در واقع قاچاق قانونی، پرفروشی و ایجاد اشتغال برای کشورهای دیگر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار