مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۱۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 26 October 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
پلمب 180 مکان فروش مرغ زنده در یاسوج
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمع‌آوری و پلمب 180 مکان عرضه مرغ زنده در یاسوج گفت: پلمب مکان‌های فروش مرغ زنده و ممانعت از فروش و عرضه شیر خام در سطح استان با جدیت باید پیگیری شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عبدالله بهمنش عصر سه‌شنبه در جلسه تکریم و معارفه رؤسای جدید و سابق اداره دامپزشکی لنده حفظ سلامت و بهداشت عمومی دام و دامداران را از مهمترین وظایف اداره دامپزشکی خواند و گفت: عشایر و دامداران باید برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌های دامی و یا شیوع آن آموزش لازم را ببینند.
وی به خدمات رئیس سابق اداره دامپزشکی شهرستان لنده اشاره و افزود: تغییر و تحول در هر اداره‌ای یک فرایند طبیعی بوده ولی این تودیع و معارفه با درخواست رئیس سابق دامپزشکی شهرستان صورت گرفته و هیچ دلیل دیگری نداشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این تغییر و تحولات اگر در جهت رشد و توسعه مناطق مختلف صورت پذیرد می‌تواند به استفاده صحیح از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های  کمک کند.
وی در ادامه به برداشت‌های غلط از وظایف دامپزشکی اشاره و گفت: برخی تنها وظیفه دامپزشکی را واکسیناسیون دام و طیور می‌دانند در حالی که وظایف این اداره فراتر از این می‌باشد.
بهمنش افزود: هرجایی که نامی از دام و طیور وجود دارد، حیطه و وظایف دامپزشکی را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از 2هزار بیماری دامی شناخته شده وجود دارد که از این تعداد قریب به 800 مورد مشترک میان انسان و دام می‌باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات مالی و اعتباری اداره کل دامپزشکی استان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات بیش از 8 ماه نتوانستیم مأموریت پرسنل را پرداخت نماییم ولی با جدیت به کار خود و ارائه خدمات ادامه داده‌ایم.
بهمنش به لزوم همکاری ادارات و نهادها با اداره دامپزشکی اشاره و گفت: پرسنل دامپزشکی به عنوان ضابط قضایی معرفی شده‌اند به گونه‌ای که هر جایی لازم باشد قوه قضائیه همکاری و همراهی را در جهت تأمین سلامت بهداشتی دام و طیور و انسان‌ها اتخاذ خواهد کرد.
وی به لزوم جدیت در جهت پلمب مکان‌های فروش مرغ زنده در شهرستان اشاره و افزود: به جهت مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی در مرکز استان (یاسوج) بیش از 180 مکان فروش مرغ زنده پلمب شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمع‌آوری مکان‌های فروش مرغ زنده و ممانعت از فروش و عرضه شیر خام در بازار از جمله برنامه‌هایی است که در سطح شهرستان لنده و دیگر شهرستان‌های استان باید با جدیت اجرایی شود.
انتصاب یک گچسارانی در مرزبانی کشور
طی حکمی از سوی کشور، سردار رهام بخش حبیبی به عنوان معاون هماهنگ کننده مرزبانی کشور منصوب شد.سردار رهام بخش حبیبی پیش از این در مسئولیت های فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، رئیس بازرسی مرزبانی کشور، فرمانده نیروی انتظامی منطقه ویژه عسلویه، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی بوشهر، رئیس یگان ویژه نیروی انتظامی بوشهر و انجام وظیفه نموده است.
پیش‌بینی برداشت یک‌هزار تن برنج از شالیزار‌های لنده
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به آغاز برداشت برنج از شالیزارهای لنده گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار تن برنج از شالیزارهای شهرستان لنده برداشت شود.

مختار مشهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده،با اشاره ظرفیت و پتانسیل کشاورزی شهرستان لنده گفت: کشاورزی یکی از امور مهم و حیاتی و از شاخصه‌های مهم توسعه در سطح جامعه بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی افزود: توسعه و پیشرفت کشاورزی با معیشت مردم گره خورده به‌گونه‌ای که هر چه کشاورزی پیشرفت و توسعه یابد وضعیت رفاه و معیشت آنها نیز سامان‌ بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: توسعه کشاورزی به امور مختلفی و علل و عواملی بستگی داشته که مهمترین آنها دانش و شرایط محیطی از جمله آب و خاک می‌باشد.

مشهدی‌زاده یادآور شد: امروز علم و تکنولوژی در عرصه‌های مختلف با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد که زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به توسعه در امر کشاورزی داشتن آگاهی از کاربردن علم و تکنولوِژی در این عرصه بسیار ضروری بوده که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنده با تکیه بر جوانان تحصیلکرده شهرستان توانسته در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده ادامه داد: آگاه‌سازی کشاورزان از شرایط کشت، داشت و برداشت و نحوه استفاده از علم و تکنولوژی در قالب دوره‌های آموزشی و کلاس‌های توجیهی به خوبی برگزار گردید.

مشهدی‌زاده در ادامه گفت: شهرستان لنده به واسطه وجود دو رود‌خانه عظیم و پرآب دائمی «جن و مارون» و خاک حاصلخیز همراه با ترویج تکنولوژی و علم کشاورزی در میان کشاورزان به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

وی افزود: در سطح شهرستان لنده بالغ بر 250 هکتار شالیزار برنج وجود داشته که به صورت سنتی و علمی مور کشت قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با تأکید بر اقدامات انجام شده در جهت بهره‌برداری و استفاده بهینه از شرایط زمانی و مکانی و پتانسیل شهرستان خاطر نشان کرد: ارقام مختلف برنج از قبیل  فجر، چمپا، شمیم و شهری در شالیزارهای شهرستان لنده کشت می‌شود که به دلیل تنوع آب وهوایی  کیفیت محصول ارتقاء یافته است.

مشهدی‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار تن برنج از شالیزارهای شهرستان لنده برداشت شود.

افتتاح پارکهای جدید مشکل کمبود فضای سبز یاسوج را حل می کند
شهردار یاسوج گفت: افتتاح پارکهای جدید مشکل کمبود فضای سبز یاسوج را حل می کند.
محمدعلی جاوید در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با بهره برداری از پروژه های پارک غدیر، پارک بانوان ، ولایت و چشمه نباتی بخش عمده ای از مشکلات بخش گردشگری شهر یاسوج شامل  کمبود فضای پارکینگ، فضای سبز و کمبود سرویس های بهداشتی حل می شود.
جاوید افزود: عملیات عمرانی این پارکها تکمیل شده و به زودی به بهره برداری می رسند.
وی بیان داشت: با تکمیل این پارکها زیرساخت های مناسبی در زمینه  فضای سبز و امکانات گردشگری به وجود آمده و ۴۰ هکتار به فضای سبز شهر یاسوج اضافه شد.
جاوید همچنین به بخشی از کارهای انجام شده ودر دست اقدام شهرداری یاسوج اشاره کرد وابراز داشت: پیاده روسازی معابرمرکزشهر، اقدامات خوب در حوزه خدمات شهری مانند ایستگاه آتش نشانی، ایجاد نمایشگاه، بازارهای عرضه اقلامی همچون ماهی، از جمله کارهای انجام شده توسط شهرداری بوده است.
وی افزود: ایجاد بازار میوه وتره بار یاسوج در دستور کار قرار دارد وامید استان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
شهردار یاسوج گفت: ایجاد ایستگاه های تاکسی برای هر محله با هماهنگی سازمان حمل ونقل از ضروریات قابل انجام است.
جاوید با اشاره به عدم نصب تابلو نامگذاری خیابان ها وکوچه ها در برخی محله های شهر یاسوج، افزود: نامگذاری ونصب تابلو در این محلات انجام خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار