کد خبر: ۳۱۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 25 October 2016
سفیر بلغارستان در ایران با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه‌گذاری گفت: تلاش می‎کنیم روابط تجاری بلغارستان در زمینه محصولات کشاورزی، گیاهان داروئی و صنعت توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هریستو پولنداکف در نشست با رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که از استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم شرایط اقتصادی این استان را خوب ارزیابی می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت اقتصادی استان امسک روسیه به کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش از این دیدار فعالیت‌های اقتصادی شما را پیگیری کرده‌ایم و از اقدامات شما برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا آگاهیم، به همین خاطر خواهان همکاری‌های مشترک این استان هستیم.

سفیر بلغارستان در ایران افزود: برنامه ما ارتباط ویژه با استان‌ها است و در همین راستا نیز پیش از این با استان‌های مرکزی و زنجان همکاری‌های خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: در چارچوب استراتژی‌ها در جهت همکاری‌های مشترک با استان‌ها، اطلاعات خوبی در خصوص صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در دست داریم، اطلاعات مکتوبی که همراه خود آورده‌اید نیز سبب افزایش این اطلاعات می‌شود.

پولنداکف بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این کتاب‌ها آورده‌اید بسیار قابل ملاحظه است و این اطلاعات یک پایگاه بسیار خوب برای بازرگانان بلغارستان است و تمام اطلاعاتی که به ما دادید را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و از طریق ارتباطات رسمی با شما نیز اطلاعات مورد نیازمان را از شما می‌گیریم.

وی افزود: در تمام مسائلی که مطرح کرده‌اید از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی ما نیز امکانات و تجربیاتی داریم که می‌توانیم به استان شما انتقال دهیم، در همین راستا ما می‌توانیم به همدیگر بسیار کمک کنیم.

سفیر بلغارستان گفت: کشور ما در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی توانمند بوده و همچنین در تولید ماشین آلات کشاورزی و تولید کنسرو نیز توانایی خوبی داریم که می‌توانیم در این خصوص همکاری‌های خوبی با تولیدکنندگان شما داشته باشیم.

پولنداکف افزود: سطح تولید و کیفیت محصولات در بلغارستان، از زمانی عضو اتحادیه اروپا شده است بسیاربالا رفته است و این ارتباط و در اختیار گذاشتن تجربیات می‌تواند به تولید کنندگان شما کمک کند تا محصولات با کیفیت بالا و در حد استاندارهایی بین المللی نیز تولید کنید.

وی ادامه داد: ما تمایل داریم کالاهایی را که فقدان و یا کمبود آن را در کشورمان داریم از استان شما وارد کنیم. در همین راستا سفارت بلغارستان در ایران برای توسعه همکاری‌ها و روابط تجار کهگیلویه و بویرحمد و بلغار تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد.

پولنداکف اظهار داشت: همانطور که اشاره کردید استان شما خیلی دارای منایع آب فراوانی می‌باشد و این اولویت منحصر به فرد شماست، بلغارستان نیز مانند استان کهگیلویه و بویراحمد آب فراوانی دارد و تجربیات خوبی در مدیریت منابع دارد که می‌توانیم همکاری‌هایی نیز در این خصوص با استان شما داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این منابع آبی باید به طور موثر و با کارایی بالا مدیریت شوند و به خوب از آن‌ها استفاده شود تصریح کرد: از طرف ما نمایندگان تجاری مناسبی انتخاب خواهیم کرد تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

سفیر بلغارستان با مناسب دانستن ظرفیت‌های گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حالا ایران دیگر در تمامی دنیا در زمینه تولید گیاهان دارویی به رسمیت شناخته می‌شود و این فرصت بسیار خوبی برای استان شما نیز است.

پولنداکف بیان کرد: در حال حاضر ما فقط باید وارد یک روند عملی شویم تا شرکت‌های دو کشور بتواند به طور مستقیم با یکدیگر تماس برقرار کنند و به تبادل تجربیات و تجارت مبادلت کنند.

وی ادامه داد: بلغارستان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده عطر گل در دنیا بوده و 60 درصد از محصولات جهانی را در این زمینه تولید می‌کنیم. و این امر به ما این امکان را خواهد داد تا ارتباط‌های خوبی داشته باشیم.

سفیر بلغارستان با اشاره ضرورت تشکیل شورای مشترک بلغارستان افزود: برای ما این یک ابزاری است در جهت توسعه روابط تجاری بین دو طرف، و امیدواریم با همکاری رئیس اتاق یاسوج در پیگیری‌هایشان در اتاق ایران در اسرع وقت این امر عملی شود.

وی ادامه داد این شورا می‌تواند در جهت تسهیل هیئت‌های تجاری بین دو کشورکمک‌های شایانی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار