مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از رفع تصرف 600 هکتار اراضی ملی در نیمه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 24 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت در آیین معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل اظهار کرد: ما اقدامات گسترده‌ای را در استان در حوزه برخورد جدی با مخربان طبیعی، قاچاقچیان چوب‌آلات و همچنین نابودکنندگان جنگل آغاز کردیم به طوری که در هر سه حوزه در سال گذشته و امسال عملکرد مطلوبی را شاهد بودیم.

وی، وجود بیش از یک میلیون هکتار مرتع و 65 هزار هکتار جنگل پر پشت را در استان اردبیل در سه ناحیه رویشی یادآور شد و تصریح کرد: اصلی‌ترین رسالت یگان حفاظت در کنار مجموعه نظامی، انتظامی و قضایی برخورد بدون اغماض با متخلفانی است که می‌خواهند سرمایه‌های این کشور را به یغما ببرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به عملکرد شش ماهه یگان حفاظت در کشف چوب‌آلات و مقابله با قاچاقچیان در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این مدت موفق شدیم 295 هزار اصله درخت و چوب‌آلات قاچاق را کشف کنیم.

هدایت با بیان اینکه در رفع تصرف اراضی ملی در نیمه اول امسال 600 هکتار عملکرد را شاهد هستیم، تبیین کرد: با آغاز فصل کشت محصولات کشاورزی مراقبت‌های بیشتری از اراضی ملی در جلوگیری از تضییع حقوق ملی توسط برخی از زارعان آغاز شده و ما با افزایش جرایم افراد متخلف، پرونده آنها را به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم تا به سرعت عملیات مراقبت از اراضی ملی انجام شود.

وی با بیان اینکه تلاش جدی بر این است تا بتوان با سنددار کردن املاک ملی و دولتی جلوی حیف و میل و تصرف عدوانی را گرفت، بیان کرد: در این دو سال سعی کردیم تا با ساماندهی بهره‌برداران، تعیین ظرفیت مراتع،‌ رعایت طرح تعادل‌بخشی دام و مرتع، مدیریت و بهره‌برداری بهینه در این زمینه و ممیزی که انجام می‌شود، بتوانیم جلوی تخلفات و برخی زد و بندها را در این حوزه بگیریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با قدردانی از همکاری و همراهی خوب یگان حفاظت منابع طبیعی در مقابله جدی با برخی تخلفات در این زمینه اضافه کرد: حرکت‌های خوبی را یگان حفاظت انجام داده تا بتوان از دستبرد متخلفان به سرمایه‌های امروزی و نسل آینده به نحوه مطلوب ممانعت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار