سفیر مجارستان در ایران گفت: یزد یکی از استانهای مهم ایران است که به خصوص در حوزه گردشگری و معماری سنتی توانمندی های کم نظیری برای جذب گردشگران خارجی دارد.
کد خبر: ۳۱۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷ 17 October 2016
به گزارش تابناک یزد،یانوش کواچ سفیر مجارستان در ایران، این مطلب را در دیدار با سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سیدعلی عزالدینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری عنوان کرد.
وی با تاکید بر گسترش همکاری های مجارستان و ایران خاطرنشان کرد: پس از برجام و رفع تحریمها مقامات عالی رتبه زیادی از جمله نخست وزیر و تعداد زیادی از وزیران دولت مجارستان به تهران سفر کرده اند.
وی ادامه داد: مجارستان برنامه های مهمی برای افزایش سطح همکاری های خود با ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، علمی، آموزشی و سیاسی دارد و مصمم است این برنامه ها و تفاهم نامه ها را عملیاتی و اجرایی کند.
سفیر مجارستان در تهران همچنین از حضور در شهر یزد و بازدید از مناطق تاریخی این شهر ابراز خرسندی کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این دیدار گفت: توانمندی های مناسبی برای گسترش روابط یزد و مجارستان وجود دارد که انرژی های نو و خورشیدی از مهمترین آنهاست.
سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: در سفر سال گذشته استاندار یزد و هیات همراه به مجارستان زمینه های همکاری مناسبی شناسایی شد.
وی ادامه داد: بر این اساس آمادگی داریم در زمینه های مدیریت و کاهش مصرف آب کشاورزی و بهینه کردن مصرف آب، فرهنگی، گردشگری، علمی، اجرایی شدن طرح مدیریت پسماند شهری و خواهر خواندگی شهرهای یزد و یاسبرین همکاری های لازم را داشته باشیم.
در پایان این دیدار بر زمینه های همکاری و گسترش روابط مجارستان و یزد و خواهرخواندگی شهرهای یزد و یاسبرین تاکید شد.
کشور مجارستان با مساحت 93 هزار 30 کیلومتر مربع در اروپای مرکزی واقع شده است و حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، زبان رسمی آن مجاری و واحد پول آن فورینت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار