مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:
حجت الاسلام عباسیان جلسه ستاد هماهنگی تجمع رهروان زینبی که در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد،اظهار کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا رشادت‌های بسیاری را در راستای دفاع از دین اسلام کردند، اما پس از واقعه عاشورا نوبت اهل بیت ایشان بود که از دین اسلام پاسداری کنند.
کد خبر: ۳۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 09 October 2016



وی با اشاره به اینکه یکی از رموز ماندگاری واقعه عاشورا روشنگری‌های حضرت زینب (س) بود، اضافه کرد: ایشان پس از واقعه عاشورا مسئولیت بزرگی را به عهده گرفتند و در نتیجه همین اقدامات است که امروز پس قرنها هنوز هم واقعه عاشورا در یادها جاری است.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به بیت معروف کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود، افزود: این جمله کوتاه نمایانگر روشنگری‌های تاثیرگذار حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا است.

وی با اشاره به دوران اسارت حضرت زینب (س) و صبر و استقامتی که ایشان از خود نشان دادند، اظهار کرد: حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا برادران و دو فرزند خود را از دست دادند، اما ذره‌ای از موضع خود که دفاع از دین اسلام بود، کوتاه نیامدند.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه حضرت زینب (س) در آن دوران و شرایط سخت روحی نیز نماز شب خود را ترک نکردند، اظهار داشت: این بینش نشان از اعتقاد عمیق ایشان به خداوند بود.

وی با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا حضرت زینب (س)، متحمل بسیاری از مصیبت‌ها شدند، تصریح کرد: هیچ یک از این مصیبت‌ها موجب نشد که ایشان زیر بار ظلم بروند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ائمه معصوم (ع) هیچگاه ظلم را تحمل نمی‌کردند، افزود: کسی که ظلم می‌کند، گناهکار است، اما کسی که ظلم را تحمل می‌کند، نیز گناه بزرگی را مرتکب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچون واقعه عاشورا در همه دوران تاریخ زنان نقش مهمی در وقایع مختلف داشته‌اند، اضافه کرد:امروز در عصر و زمانی قرار گرفتیم که باید همه ما رسانه ای برای قیام عاشورا باشیم.

حجت الاسلام عباسیان  گفت: نقش بانوان در این زمان بسیار محوری است و می توانند مقابل هجمه دشمنان که علیه مکتب شیعیان روا می دارند بایستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار