قائم مقام ستاد سرشماری کرمانشاه خبر داد
قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه از ثبت‌نام بیش از 37 هزار خانوار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی در این استان خبر داد و گفت: استان کرمانشاه رتبه 19 را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۰۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،مژگان نمکیان: ثبت‌نام اینترنتی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را موجب کاهش هزینه‌ها دانست و اظهار داشت: در این زمینه تأکید افراد صاحب نفوذ اثر بسیاری در افزایش ثبت‌نام اینترنتی دارد.

وی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه را اقدامی مهم و اثرگذار برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برنامه‌ریزان و مسؤولان کشور بیان و اشاره کرد: حمایت روحانیت و ائمه جمعه در این سرشماری بسیار موثر است.

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری سال‌جاری در دو مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله نخست از سوم تا 24 مهر‌ماه شروع شده است که در این مرحله برای نخستین بار سرشماری به صورت اینترنتی از طریق سامانه sarshomari95.ir اجرا می‌شود.

نمکیان مرحله دوم سرشماری را به صورت عملیاتی میدانی از 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه اعلام کرد و ادامه داد: در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع‌آوری شده و به صورت اینترنتی در سامانه ثبت می‌شود، اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده‌اند فقط کد رهگیری 12 رقمی را به فرد آمارگیر ارائه دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون در استان کرمانشاه بیش از 148 هزار نفر در قالب بیش از 37 هزار خانوار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: براساس آمار گزارش شده استان کرمانشاه رتبه 19 را در کشور به خود اختصاص داده است، البته این آمار روزانه افزایش می‌یابد.

وی افزود: مرکز آمار ایران با توجه به ضریب پوشش اینترنتی 35 درصدی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرده است که حدود 180 هزار خانوار در این استان ثبت‌نام اینترنتی انجام دهند با توجه به اینکه میزان تحقق در سطح کشور 11.95 درصد است و تاکنون شهرستان پاوه بخش باینگان به لحاظ ثبت اطلاعات رتبه نخست استانی را کسب کرده است.

*اختصاص 10 دستگاه اتوبوس در راستای انجام سرشماری اینترنتی در کرمانشاه

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه بیان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان در شهر کرمانشاه 10 دستگاه اتوبوس به همراه ماموران آمارگیر در نقاط مختلف به‌ویژه محله‌های محروم کار ثبت‌نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به صورت رایگان انجام می‌دهند، شهروندان با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی، کدپستی، آدرس سکونت و شماره تماس به این اتوبوس‌ها برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

نمکیان از خانوارها خواست که با دقت، صبر و حوصله به پرسش‌ها پاسخ دهند و خاطرنشان کرد: خانوارها برای ثبت‌نام اینترنتی ثبت‌نام را به روزهای آخر سرشماری موکول نکنند، چرا که حجم مراجعه کننده که زیاد شود امکان دارد سیستم با اختلال مواجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار