نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید با انتقال فلسفه و اندیشه امام حسین (ع) به جامعه، ماه محرم و صفر را به مدرسه تربیت تبدیل کرد.
کد خبر: ۳۰۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 27 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم افتتاح حسینیه شهیدان باقرپور نیاری در اردبیل اضافه کرد: امام حسین (ع) با در دست گرفتن برگه مظلومیت مدرسه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را رونق داد و با قیام و شهادت خود و یارانش بر روی مسیر زندگی انسان ها تابلو گذاشت.

وی افزود: بشر در طول تاریخ به تابلویی که حسین (ع) گذاشته نیاز دارد تا راه را از بیراهه بشناسد و گم نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهدای ما ادامه دهندگان راه حسین (ع) بودند، تصریح کرد: اکنون که دشمن با ابزارهای مختلف و تکنولوژی های پیچیده، فرهنگ ما را نشانه گرفته، باید فرزندان خود را با راه امام حسین (ع)  و شهدا آشنا کنیم.

وی ایجاد مجموعه های فرهنگی با عنوان حسینیه ها را اقدام مبارکی در توسعه محیط های فرهنگی و مساجد دانست و ادامه داد: هر زمان مواظب کودکان خود بوده و آنها را صحیح و حسین وار تربیت نماییم توانسته ایم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

به گفته عاملی اهداف انقلاب اسلامی همان اهداف غدیر و واقعه عاشوار و جامعه آرمان نبوی است و خواسته شهدای انقلاب هم ایجاد فضای سالم تربیتی است.

وی ولایت مداری و حرکت در امتداد فکر شهدا را مهمترین وظیفه هر فرد انقلابی عنوان کرد و متذکر شد: امام حسین (ع) رهبری و ولایت مداری را برای دنیا تعریف و برای آن جان خود را نثار کرد و باید ما نیز با تاسی از سید الشهدا در مسیر ولایت گام برداریم.

امام جمعه اردبیل ضمن قدردانی از تلاش های خانواده سه شهید والامقام شهیدان باقرپور و مردم اهالی نیاز در ایجاد حسینیه شهدا  این مجموعه را در افزایش فعالیت های قرآنی و فرهنگی پر برکت دانست.

حسینیه شهیدان باقرپور نیاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مدیرکل بنیاد استان و خانواده های شاهد و ایثارگر و جمعی از مردم نیار در حاشیه شهر اردبیل افتتاح شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار