تابناک کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در 6 ماهه ی سال جاری 9 درصد رشد صادراتی نسبت به همین زمان در سال گذشته داشته ایم.
کد خبر: ۳۰۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 24 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و 300 هزار دلار محصولات غیرنفتی از این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.
دیودیده با بیان اینکه کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، سوئیس و امارت بازار هدف صادرات محصولات استان بوده افزود: مهم‌ترین محصولات صادر شده پودر و عصاره شیرین بیان، گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه کالاهای صادرشده در شش ماهه نخست امسال صنعتی بودند، اظهار داشت: امسال صادرات 7 میلیون دلاری محصولات غیرنفتی برای استان هدفگذاری شده است که 5 میلیون دلار محصولات صنعتی و مابقی این هدفگذاری محصولات کشاورزی و صنایع دستی را شامل می‌شود.
دیودیده بیان کرد: با توجه به اینکه در شش ماه گذشته هیچ صادراتی در بخش صنایع دستی و کشاورزی نداشتیم، امیدواریم برای انجام صادرات در این دو بخش برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
وی عنوان کرد: سال گذشته حدود 4 میلیون و 800 هزار دلار محصولات غیرنفتی از گمرک این استان به خارج از کشور صادر شد.
دیودیده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند توسعه راهبردی صادرات غیرنفتی گفت: اطلاعات سه بخش گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن گرفته و این دستگاه‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و قرار شد جمع‌بندی و تدوین نهایی توسط اتاق بازرگانی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار