آبشار نره‌گر روستای اسبو در شهرستان خلخال یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر در جنوب استان اردبیل است.
کد خبر: ۲۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 01 May 2015

به گزارش فارس، آبشار نره‌گر اسبو در 37 کیلومتر جنوب شرقی خلخال واقع شده که علاوه بر زیبایی در دل طبعیت یکی از مقصد‌های طبعیت‌گردی شهرستان خلخال است.

برای رفتن به آبشار نره‌گر اسبو از مبداء شهر خلخال در مسیر جاده خلخال به شاهرود حرکت کردیم بعد از گذر از روستای مجره، خمس، اسکستان به روستای اسبو رسیدیم.

در همان لحظه اول با گذر از جاده‌ی شاهرود درختان مثمر گردو و باغات میوه نظرمان را جلب کرد و راهی داخل روستا شدیم، هر جای روستای آبی جاری بود و نشان از زندگی و جریان حیات در روستا .

از داخل روستا مسیر جاری شدن آب رودخانه داخل روستا را تا رسیدن به آبشار طی کردیم. مسیر سخت و سربالایی و طاقت‌فرسا بود اما پس از طی مسیر هفت کیلومتری پس از 45 دقیقه پیاده‌روی بالاخره سیمای آبشار خستگی مسیر را از دل و جان زدود.

ذخیره آبی این آبشار زیبا از دل کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده اسبو سرچشمه می‌گیرد و اگر زمستان پربرف باشد این آبشار در بهار همتایی ندارد.

آب با سرعت از دل سنگ‌ها بیرون زده و با زیبایی در دامن دشت می‌ریزد.

در کنار آبشار نره‌گر می‌توان نمایی زیبا از کوه‌های اطراف شهرستان خلخال و روستای اسبو  را دید.

در سال‌های اخیر به دلیل اجرای طرح هادی در روستای اسبو در پایین دست این آبشار در داخل روستا نیز آب‌نماهای زیبایی در کنار مسجد روستا ساخته شده که جریان روان آب از داخل کوچه‌های روستا با ترکیب زیبای سنگ‌فرش زندگی را در کالبد روستا دمیده است.

هر روز ماشین‌های زیادی در کنار روستا پارک کرده و سرنشینان آن‌ها که طبیعت‌گردان و علاقمندان به این زیبایی‌های خدادادی هستند در تمام فصول سال کفش و کلاه کرده و راه آبشار نره‌گر را در پیش می‌گیرند.

صدای ریزش و جوشش آبشار از صدها متر پایین تر به گوش می رسد و با نزدیک شدن به آبشار درمی‌یابی با این همه سختی و پای پیاده آمدن به این آبشار ارزش پیمودن مسیر را داشته است.

در کنار آبشار هر چه برای خوردن باشد لذت‌بخش است حتی اگر نان و پنیری مختصر با آب گوارای آبشار نره‌گر.

 با هر قدمی که برمی‌داری از یک طرف صدای پرندگان و هوای مطبوع طبیعت روستای اسبو جان و دل را صیقلی دوباره برای فعالیت‌های روزانه می‌دهد.

این آبشار در بهار و تابستان زیباتر از سایر فصول است چرا که این روستا را می‌توان باغ‌شهری زیبا در دل دره‌های شاهرود عنوان کرد.

هر روستای شاهرود جاذبه خاصی دارد و وجود بیش از صدها هکتار باغات گردو و میوه مایحتاج زندگی روستائیان را تامین می‌کند.

اگر فرصت سفر دارید و پای آمدن‌، بیایید و بشنوید صدای طبیعت را در دل آبشار نره‌گر شهرستان خلخال.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار