معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به اینکه در این دوره سرشماری کاغذ حذف شده است، گفت: ۵۱۰ نفر در قم درگیر موضوع سرشماری خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 31 August 2016
به گزارش تابناک قم، محمد جواد شاکر آرانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره اجرای این سرشماری به صورت دو مرحله‌ای در قم اظهار داشت: سرشماری این دوره یک سری ویژگی‌های محتوایی و اجرایی دارد از جمله اینکه سوالات سرشماری کاهش پیدا کرده و از ۷۰ سوال به ۴۰ سوال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سئوالات دارایی‌های خانوار حذف شده است، گفت: وجود بانک‌های اطلاعاتی در کشور و عدم حساسیت‌زایی در مردم از جمله دلایل این موضوع است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به اینکه در این دوره سرشماری کاغذ حذف شده است ادامه داد: نفرات مورد نیاز برای سرشماری به همین دلیل کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در استان قم ۵۱۰ نفر درگیر موضوع سرشماری خواهد بود و چهار ستاد شهری و یک ستا روستایی تشکیل می‌شود.

شاکر آرانی اضافه کرد: باید خانواده‌ها را تشویق کنیم که با مشارکت اینترنتی کار را انجام دهد تا سرشماری میدانی با حداقل زمان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همه افراد ساکن شهر و روستا و ایرانی و غیر ایرانی سرشماری می‌شوند، افزود: کد پستی و کد ملی برای سرشماری لازم است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به جذب نیروی انسانی مورد نیاز اظهار داشت: از ظرفیت مدارس مرکز بهداشت، بسیج، کارکنان دولت، هلال احمر و بهزیستی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز فراخوان زدیم و تا ۲۵ شهریور فرصت برای ثبت نام علاقمندان وجود دارد.

شاکر آرانی گفت: نقشه‌های مورد نیاز سرشماری هم آماده شده تا مأمور بتواند بر اساس این نقشه‌ها به صورت دقیق کار خودش را انجام دهد.

وی افزود: اگر خانوار اطلاعات را به صورت اینترنتی ثبت کند و مأمور هم با مراجعه اطلاعات را بگیرد و تناقض وجود داشته باشد، اطلاعات مأمور مبنا قرار می‌گیرد.

سرشماری با یارانه‌ها بی‌ارتباط است

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم با تأکید بر این نکته که سرشماری مرکز آمار را نباید به موضوع حذف یارانه‌ها ارتباط داد، گفت: اطلاعاتی که در این سرشماری پرسیده می‌شود با حساسیت صفر است و اطلاعاتی نیست که خانوار نخواهد به آنها پاسخ دهد.

وی گفت: یک خانوار چهار نفر حدود ۱۰ دقیقه وقت برای تکمیل این پرسشنامه لازم دارد که سامانه ۱۵ دقیقه وقت برای این کار گذاشته است.

شاکر آرانی در پاسخ به سئوالی درباره اتباع خارجی ادامه داد: اطلاعات همه نفوس زنده ساکن در محدوده استان اخذ می‌شود که ممکن است بخشی از آنها اتباع غیر مجاز باشند.

وی گفت: بخشی از اطلاعات این سرشماری مربوط به مسکن است و نحوه تصرف، قدمت بنا و اسکلت بنا پرسیده می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در این موضوع اضافه کرد: باید موجی برای مشارکت مردم در این سرشماری اتفاق بیافتد تا هزینه کمتری صرف شده و اطلاعات جامع تر باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار