در جشن روز پزشک مطرح شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج :قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حوزه سلامت به عنوان اولویت دوازدهم مطرح بود که خوشبختانه با شناخت دولت تدبیر و امید و وجود نارضایتی های مردم از سلامت در دولت قبل، سلامت را به عنوان اولویت های درجه اول قرار دادند.
کد خبر: ۲۸۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 28 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،جشن با شکوهی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی بمناسبت روز پزشک، با حضور پزشکان ،دندانپزشکان و دارو سازان مدیران علوم پزشکی دانشگاه یاسوج ،و تنی چند از مسئولین بلند پایه استانی ،قضایی و نظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در تالار ستاره شهر یاسوج برگزار شد .
این جشن همراه با سخنرانی و برنامه های شاد و اجرای موسیقی های محلی بود که برخی از مسئولان نظام سلامت استان به ایراد سخنانی پرداختند.
دولت تدبیر و امید اولویت سلامت را از دوازدهم به اول تبدیل کرد 
رییس سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه در سخنانی گفت: اگر امروز دولتمردان و مسئولین بر این باورند و به خود می بالند که نظام سلامت به چنان توفیقات و پیشرفت های دست یافته که برای کارهای درمانی نیاز به اعزام بیماران به خارج از کشور نیست باید مرهون کسانی بود که با شب زنده داری ، تلاش های مستمر تحقیق و مطالعه سبب پیشرفت و اعتلای دانش پزشکی کشور شدند.
حسن فروزان ادامه داد:پزشک انسان است و جایز الخطاست، بنابراین بهترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی توسط جامعه پزشکی در سراسر کشور علیرغم همه کمبود ها ،کاستی ها و نبود تجهیزات کافی ،کمبود نیروی انسانی، پرداخت های بیمه ای، بیمارستان های نا مناسب و فرسوده و هزاران مشکل دیگر پزشکان بهترین خدمات را به مردم ارائه می دهند.

فروزان اضافه کرد:بنابراین این همه هجمه غوغا علیه پزشکان چه نتبجه ای می تواند داشته باشد.
وی در انتها ضمن تبریک روز داروساز گفت :امروز روز داروساز نیز هست که جا دارد علاوه بر این عزیزان زحمت کش، از مدیران ارشد استانی قضایی و نظامی که در این جشن حضور دارند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز یکی از سخنرانان این مراسم جشن بود که با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گفت:قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حوزه سلامت به عنوان اولویت دوازدهم مطرح بود که خوشبختانه با شناخت دولت تدبیر و امید و وجود نارضایتی های مردم از سلامت در دولت قبل، سلامت را به عنوان اولویت های درجه اول قرار دادند که اکنون شاهد موفقیت های جدی در ارتباط با حوزه سلامت بودیم.
پرویز یزدان پناه به اهداف طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت:طرح سلامت سه هدف اصل را در سرلوحه کار خود قرار داد که عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت ،کاهش هزینه های کمر شکن روی دوش مردم و ارتقا کیفیت خدمات در سطح کشور و بیمارستان ها و کلینک های خصوصی از مهمترین این اهداف به شمار می روند.
وی ادامه داد:جامعه پزشکی و سلامت استان در سطح کشور به موفقیت های جدی دست پیدا کردند.
یزدان پناه در ارتباط با دستاوردهای طرح تحول سلامت بیان کرد:دستاوردهای طرح سلامت بعد از دو سال و ۳ ماه حدود ۱۸۰ هزار بیمار در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان بستری شدند و هزینه های بستری که قبلا حدود ۴۰ درصد بوده است اکنون به ۵ و ۶ دهم درصد رسیده است که این امار در سطح کشور ۸ و نیم درصد است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت:یکی ز برنامه های طرح تعویض زایمان طبیعی و کاهش سزارین بوده است که قبل از طرح سلامت آمار سزارین در بیمارستان های استان ۴۷ درصد بوده است که اکنون به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
مقام ارشد علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد:زایمان بار اول ۵۲ ذرصد بوده است که اکنون به ۴۴ درصد رسیده است که حدود یک ماه پیش وزارت خانه از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بخاطر موفقیت ها در کاهش سزارین و ارتقا خدمات در زایمان تقدیر نموده است.
پرویز یزدان پناه افزود:وجود پزشک مقیم در بیمارستان های استان باعث تعین تکلیف بیماران در ۶ ساعت اول امار ۵۰ درصد ابتدای سال ۹۳ به ۸۵ درصد برسد و جز امارهای خوب است.
یزدان پناه با اشاره به تعداد بیماران ویزیت شده در کلینک های استان گفت:آمار بیماران ویزیت شده در کلینک های استان حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر بوده است که ۶۵ درصد درکلینک های یاسوج ۲۵ درصد در کلینک دهدشت و حدود ۱۰ در کلینک های گچساران بوده است.
وی در ادامه به دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشره کرد و اذغان داشت:مهمترین اقداماتی که طی ۳ سال گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است احداث حدود ۸۰ خانه بهداشت توسط علوم پزشکی و تحویل مراکز درمانی بوده است.
یزدان پناه اضافه کرد:عملیات ساختمانی کلینک های دهدشت و گچساران اغاز شده و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و دو دستگاه ام ار ای در دهدشت و گچساران به مبلغ ۱۰ میلیارد خریداری ، نصب و راه اندازی شده و همچنین حدود ۱۷ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه متوسط از منابع طرح تحول سلامت از وزارت خانه دریافت و هزینه شده است.
وی به هتلینگ بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت:در هتلینگ بیمارستان ها ما توانستیم بیش ز ۸۵ درصد بخش های بیمارس بازسازی کنیم که حدود ۱۲ میلیارد تومان برای بهسازی هتلینگ بیمارستان های استان هزینه شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: کلینک فوق تخصصی در طول این ۳ سال راه اندازی شده و برای کلینیک ۵ طبقه یاسوج خوشبختانه در سال گذشته حدو ۲ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و من امیدوارم در پاییز سال ۹۵ این کلینیک به بهره برداری برسد.
پرویز یزدان پناه در ارتباط با وضعیت اورژانس های استان گفت:هفت پایگاه اورزانس بین جاد و فوریت حاده ای راه اندازی شده و ۳۵ امبولانس خریداری شده است.
وی در ادامه گفت:برگزاری کنگره بین المللی خون توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با شرکت ۱۵ کشور انجام شد و همچنین کلینک های تخصصی دهدشت و گچساران طی این مدت فعال شده اند و ۷۰ درصد مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و بازسازی و تجهیز شده اند.
یزدان پناه در انتها گفت:کاهش محسوس مرگ و میر مادران و کودکان به میزان حدود ۴۰ درصد از موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیگر سخنران این جشن بود که ضمن تبریک این روز به پزشکان استان گفت:اگر انسان به فلسفه خلقت خود عمل کند رنگ و بوی الهی به خود می گیرد تا جاییکه همه معارف الهی برای تحقق کرامت انسان نازل می شود و قطعا خدمت به انسان ها ارزشمند است.
فتاح محمدی بیان کرد:امروز در جامعه اسلامی شاهد هستیم که کرامت انسانی مبتنی بر دو اصل است یکی علم و دیگری عمل صالح ،امروز برگ برنده شما پزشکان شناخت ،علم و معرفت بر پایه آموزه های دینی و خدمت گذاری به مردم است .
محمدی گفت:کرامت از راه قلم تحصیل می شود و جایگاه شما جایگاه رفیع و ارزشمندی است و روح تعهد ارزش کار شما را ارزشمند تر می کند.
وی به مهمترین اصول خدمت گذاری اشاره کرد و گفت:مهمترین اصل در خدمت گذاری تحول است و اصل تسهیل در خدمت گذاری نیز از اصول مهم خدمت گذاری است و نوع برخورد با بیمار بسیار می تواند اثر بخشی داشته باشد.
محمدی در انتها عنوان کرد:ارزش کار شما بالاتر از آن چیزی است که ما در رابطه با صحبت می کنیم خدمت گذاری به مردم ارزش های والایی دارد .


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
این اولویت بر اساس رضایت مندی مردم از وضعیت بهداشت و درمان تعیین شده یا افزایش نجومی دریافتی پزشکان . آیا گرداننده گان نظام سلامت در جریان هستند که عموم مردم با برخوردای از چند نوع بیمه و پرداخت هزینه های سرسام آور اخر سر مجبور هستند زیر میزی پزشک محترم را از جیب شخصی بپردازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار