همزمان با روز اردبیل انجام می‌شود؛
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: همزمان با چهارم مردادماه روز اردبیل از 60 چهره فاخر علمی و اساتید برجسته دانشگاهی استان اردبیل که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخار کسب کرده‌اند، تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 27 April 2015
به گزارش فارس، حسین شایقی در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در طی 1.5 سال اخیر این اساتید برجسته را شناسایی و اطلاعات آنها را جمع‌آوری کردیم و در تلاش هستیم تا کانون تدبیر و اندیشه را با هدف بها دادن به توسعه همه‌جانبه استان راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته چند نفر از این اساتید برجسته را به دانشگاه‌ها دعوت کردیم تا با سخنرانی زمینه برای بهره‌گیری و استفاده مخاطبان بیش از گذشته فراهم آید.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اضافه کرد: قرار است چهارم مردادماه روز اردبیل با مشارکت استانداری اردبیل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مراکز علمی و دانشگاهی استان از این چهره‌های فاخر تجلیل شود.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین قرار است کتابچه‌هایی از بیوگرافی آنها نظیر پروفسور جوانشیر، اکبرزاده خیاوی و ... تهیه و تدارک دیده شده و برای اولین بار جوانان و علاقمندان به الگوگیری از این شخصیت‌ها بتوانند بیشتر از این با چنین اساتید برجسته‌ای آشنا شوند.

بیش از 200 نخبه شناسایی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با بیان اینکه از سال 91 فعالیت بنیاد نخبگان شروع شده و در این مدت یک روند صعودی را در فعالیت‌ها به ویژه شناسایی و جذب نخبگان در استان شاهد بودیم، بیان کرد:‌ ما با شناسایی و جذب 17 نقطه در استان فعالیتمان را آغاز کردیم و امروز به همت دولت تدبیر و امید بیش از 150 نخبه شناسایی شده که این رقم امسال قطعاً به بیش از 200 نفر می‌رسد.

شایقی از شناسایی نخبگان، زبدگان و برجستگان در گروه‌های صنعتی، کشاورزی، مشاهیر علمی،‌ ادبی، مذهبی،‌ هنری، صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان خبر داد و اضافه کرد: ما آمادگی داریم این افراد را در قالب فرم‌های تهیه شده با توجه به مدل شایستگی‌ آنها در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی کرده و نسبت به انجام بهتر وظایف و اختیارات مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی حمایت همه‌جانبه بنیاد ملی نخبگان را از این افراد منتخب و جذب شده یادآور شد و ادامه داد: کار سختی را پیش رو داریم اما قطعاً برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است تا بتوانیم اهدافمان را محقق کنیم.

برپایی کارگاه آموزشی «بوت کمپ» در اردبیل

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اظهار کرد: کارگاه یک روزه آموزش مهارت‌های کارآفرینی «بوت کمپ» ویژه استعدادهای برتر و دانشجویان دانشگا‌ه‌های محقق اردبیلی و پیام‌نور اردبیل در هفته چهارم مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

شایقی تصریح کرد: این برنامه که در قالب چهار بوت کمپ ایده، بوت کمپ MVP، بوت کمپ مشتری و بوت کمپ ارائه برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای تمامی دانشجویان علاقمند استان است تا با آمادگی برای رویداد استار تاپ ویکند در حوزه کارآفرینی، ایده‌پردازی، اجرا و تبدیل سریع ایده به محصول اولیه و ارائه به مشتری مهارت‌های لازم را آموزش دهد.

وی با بیان اینکه بوت کمپ با مشارکت بنیاد نخبگان، اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود، گفت: در طی بوت کمپ مشتری ابزارهایی برای پیدا کردن مشتری، گرفتن بازخوردهای اولیه در مورد محصول یا خدمت و توسعه برنامه قیمت‌گذاری قوی اتفاق می‌افتد.

شایقی اطلاع‌رسانی به نخبگان استان برای ثبت‌نام و حضور فعال، جلب مشارکت پارک‌ها، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع استان برای برگزاری و حمایت مالی را از نقش‌های بنیاد نخبگان استان در برگزاری این رویداد کارآفرینی عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار