مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از امحای 13 خودروی لوکس قاچاق برای اولین بار در هفته جاری خبر داد.سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیح داد: نمایندگی این خودروها در کشورهای همسایه خودروهای مذکور را به طور عمده و مستقیم از کارخانه خریداری می کنند. وی افزود: بر این اساس نمی توان خودروی لوکس قاچاق شده به ایران را که دیگر ضمانت نامه لازم ندارد و به صورت تک فروشی است، به کشورهای همسایه صادر کرد.
کد خبر: ۲۷۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 14 August 2016
به گزارش تابناک فارس:سیدعبدالمجید اجتهادی؛ مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از امحای 13 خودروی لوکس قاچاق برای اولین بار در هفته جاری خبر داد و گفت: مطابق این پرونده که در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت متهم پرونده 13 خودروی لوکس شامل بنز S500، بی ام و، پورشه و رنجروور را به صورت قاچاق و از طریق مرزهای غیررسمی وارد کشور کرده و حتی تعدادی از آنها را نیز فروخته بود که با پبگیری های لازم موضوع کشف و پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این پرونده متهم به پرداخت 14 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد و خودروها نیز ضبط شدند.

امکان صادرات و فروش قطعات نیست
13 بنز و پورشه قاچاق به ارزش تقریبی 140 میلیارد ریال( 14 میلیارد تومان) با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی این هفته در شیراز امحا می شود و زیر دستگاه پرس می رود. 


سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیح داد: نمایندگی این خودروها در کشورهای همسایه خودروهای مذکور را به طور عمده و مستقیم از کارخانه خریداری می کنند. 
وی افزود: بر این اساس نمی توان خودروی لوکس قاچاق شده به ایران را که دیگر ضمانت نامه لازم ندارد و به صورت تک فروشی است، به کشورهای همسایه صادر کرد. 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: علت اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصمیم گرفت این خودروها را امحا و تبدیل به آهن قراضه کند، این است که دیگر امکان صادرات مجدد آن وجود ندارد و براساس قانون توزیع آن در بازار داخلی هم امکان پذیر نیست. 
خورشیدی خاطر نشان کرد: در گذشته این نوع کالاها توسط افرادی که قاچاق را انجام می دادند، خریداری و وارد بازار می شد اما اکنون قانونگذار این روزنه ها را بسته است. 
وی یادآور شد: آیین نامه مربوط به مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا، ورود کالاهای مکشوفه را به بازار داخلی ممنوع کرده و اصل را بر این گذاشته است که این کالاها یا باید امحا شده و یا از کشور خارج شوند.

انجمن واردکنندگان خودرو از امحاء حمایت می کند
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو ، موضع صریح این انجمن را امحاء و از بین بردن کالای قاچاق اعلام کرد.
میثم رضایی گفت: امحاء و نابودی 13خودروی لوکس قاچاق درس عبرتی برای قاچاقچیان ریز و درشت است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، برخورد قاطع با قاچاقچیان و از بین بردن اجناس کلان قاچاق در پیش چشم مردم را خط جدیدی برای مبازره با قاچاق کالا و ارز دانست.
رضایی خاطرنشان کرد :تا پیش از دور جدید مقابله با کالای قاچاق ، سرنوشت کالاهای غیر فسادپذیر مکشوفه قاچاق، یا ماندن در انبارهای سازمان امول تملیکی بود، یا به مزایده گذاشته می‌شد و طور که اخیرا اعلام شده امکان صادرات مجدد آنها فراهم می‌شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
سلام
میتونن بدن دانشگاه ها برای کارای تحقیقاتی
اینا میدونید چی میگن:
دیگی که برای ما نجوشه سر سگ توش بجوشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار