کد خبر: ۲۷۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 02 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 ظهر سه شنبه در مراسمی با حضور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، سرپرست مدیریت امور پردیس های فرهنگیان لرستان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان و سرپرستان پردیس های فرهنگیان علامه طباطبایی و آیت الله کمالوند خرم آباد مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی ۳۰۰ نفر از مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در این مراسم اظهار داشت: از سخن معلم دانش آموزان روح و جان گرفته و استعدادها و قابلیت های آن ها شکوفا می شود و کلام معلم دیده بصیرت دانش آموزان را گشوده و ارزشهای والا و متعالی را در معرض دید آنها قرار می دهد.

محمد حسین اردشیر معلمی را هنر دانست و افزود: معلم باید هنرمندانه با اخلاق، رفتار، گفتار و کردار خود بر دانش آموزان تاثیر بگذارد و آنها را تربیت کند.

وی اضافه کرد: معلمان باید بدانند پیش از آنکه به تعلیم و تربیت دیگران بپردازند باید به تعلیم خود اقدام کنند و بیشتر از آنکه با گفتار خود دانش آموزان را پند و اندرز دهند با عمل و کردار خود الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه معلم واقعی کسی است که به شاگردانش شخصیت داده و آنان را از عادت ها و روشهای نادرست خانه و خانواده و محیط  باز دارد، تصریح کرد : بزرگترین رسالت معلم که از گفتار و کردار وی ظاهر می شود، همان شخصیت دادن به دانش آموز است و معلمی که بتواند بین خود و شاگردانش ‍ پل دوستی برقرار کند موفق خواهد بود.

اردشیر عنوان کرد: برای یک معلم فرهیخته معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر بود و رسالت معلم رسالتی پیامبر گونه است.

وی با تاکید بر اینکه معلم باید به اهمیت نقش و وظیفه اجتماعی و الهی خود پی برده و از لحاظ علمی و اخلاقی خود را پر بار کند، بیان داشت: معلمی که بتواند افکار صحیح را با روشی جالب و در خور توجه روانه ذهن و اندیشه دانش آموزان کند معلم موفقی است.

اردشیر گفت: معلم خوب کسی است که علاوه بر تسلط کامل به موضوع درسی با اصول تعلیم و تربیت آشنایی داشته و به پرسش های دانش آموزان جواب مناسب دهد و از مطالعه مستمر و یادگیری مطالب تازه برای افزایش معلومات خود دریغ نکند.

 بنابراین گزارش، دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ماه در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار می شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار