امام جمعه خلخال گفت: آیت‌الله مشگینی افتخار جهان تشیع و استان اردبیل است.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 29 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلخال با گرامیداشت سالروز درگذشت مجاهد وارسته آیت‌الله مشگینی گفت: آیت‌الله مشگینی افتخار جهان تشیع و استان اردبیل است و این چنین شخصیت‌های از مفاخر علمی و معنوی جامعه ما است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل الله نوری و مبارزات این مجاهد اسلام، سالروز شهادت رهبر شیعیان پاکستان در سال 1367 را گرامی داشت و ادامه داد: آیت‌الله مشگینی افتخار جهان تشیع و استان اردبیل است.

امام جمعه خلخال با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید ناصر ناصری از شهدای هشت سال دفاع مقدس بازگشت پیکر وی به شهرستان خلخال و زیارت دوباره شهید در شهرستان خلخال را فرصتی مغتنم برای اهالی برای تجدید میثاق با شهدا و امام شهدا عنوان کرد و توضیح داد: ما در عصر کنونی هر چه داریم از شهدا داریم و با ید قدردان شهدا باشیم، چراکه در چهار گوشه کشور ما در خارج از مرزها درگیری، جنگ، کشتار و نسل کشی ادامه دارد ولی در کشورما ایران امنیت کامل در سایه رشادت همین شهیدان حکفرما است.

رشتبری عنوان کرد: در هر جایگاهی باشیم وظیفه احترام وتکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران را داریم و برخی از به زبان آوردن سخنان ناسنجیده در مورد شهداء پرهیز نمایند و بدانند غفلت از زحمات شهداء به قیمت سنگینی برای جامعه تمام خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال، فیض شهادت را فیضی عظیم در راه خداوند دانست و گفت: اکنون وظیفه جامعه، ادامه راه و تبعیت از رهبری است و نه چیز دیگر.

وی سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را به تمام شیعیان جهان تسلیت گفت و از برگزاری مراسم ویژه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه خلخال با حضور طلاب و اهالی شریف خلخال در روز شنبه خبر داد.

امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و وصل شدن ایام ولادت حضرت فاطمه (س) به زمان ولادت حضرت امام رضا (ع) بر لزوم الگو گیری از خصوصیات ائمه اطهار در زندگانی تاکید کرد.

وی با تمسک جویی از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل، گفت: امام رضا(ع) و حضرت فاطمه (ص) ولی نعمت ما ایرانیان هستند.

رشتبری به اخبار منتشر شده در خصوص کشف قاچاق عظیم توسط نیروی انتظامی استان هرمزگان و دستگیری مدیر عامل سابق بانک ملت نیز که دست سازمان اطلاعات سپاه گفت: باید نظارت دستگاه‌های دولتی و نظارتی توسعه و گسترده شود و چرا باید این همه قاچاق توسط عده‌ای انجام شود که نه مالیات می‌دهند و در کنار آن از سود بیشتری نیز برخوردار هستند در سایه نظارت کمتر به سودهای کلان و هنگفت دست یابند و باید دستگاه‌های نظارتی اقدام عاجل را تسریع کنند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در بین الصلاتین نماز جمعه امروز شهرستان خلخال از هشت تن از نفرات ممتاز از مسابقات قرآنی، احکام و نماز ستاد نماز جمعه شهرستان خلخال تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار